Rebaixes: El 62% dels consumidors aposta per la compra en línia

Durant els darrers dies hem observat com els aparadors de les botigues de roba s’omplien de cridaners cartells de descomptes. Unes rebaixes d’estiu que algunes marques han decidit avançar i el tret de sortida oficial a l’estat veí va tenir lloc el diumenge 1 de juliol. Davant aquest context, el comparador d’assegurances Acierto.com ha volgut anar més enllà del “quant gastem” i ha analitzat on ho fem i com han canviat els hàbits de compra dels espanyols al respecte.

Així i tot i les rebaixes presents en aquest període en els negocis físics, el 62% dels consumidors prefereix comprar en línia. I no només això, sinó que la inversió en compres a través de la xarxa s’ha disparat un 24% durant l’últim any. Les xifres no sorprenen si valorem que més del 70% dels espanyols són adeptes a aquesta classe de consum i que, en total, són 17 milions de persones les que el practiquen; una xifra que els situa en el quart lloc de la Unió Europea en transaccions d’aquest tipus.

Els motius? La comoditat que implica fer-ho sense sortir de casa, l’agilitat del procés i la possibilitat de confrontar diferents opcions. De fet, fins a 9 de cada 10 compara abans de completar el procés de compra. “Aquesta realitat permet als consumidors accedir de forma ràpida a un ampli ventall d’opcions, planificar les seves compres i conèixer ràpidament què és el que millor s’adapta a les seves necessitats”, comenta Carlos Brüggemann, cofundador d’Acierto.com. I precisament la planificació és un punt clau per evitar despeses de més en aquestes èpoques.

Els homes menors de 25 anys, els que més compren en línia
No obstant això, la tendència afecta més a determinat target. És el cas dels homes menors de 25 anys, els que més compren a través de la xarxa (gairebé el 70% ho fan, un 14% més que elles). “El tipus de productes també influeix. Per exemple, l’electrònica es presta més a un major anàlisi, no només de preu sinó de característiques tècniques, i pot ser més freqüent que la compra es realitzi a través d’Internet “, explica Brüggemann,.” En el cas dels béns intangibles, com les assegurances de cotxe, es fa especialment rellevant comparar abans de prendre una decisió, ja que hi pot haver fins a 1.000 euros de diferència entre una pòlissa i una altra per al mateix risc assegurat “.

De fet, els béns que més es consumeixen per Internet són els tecnològics. El segueixen la roba i els complements (més de la meitat dels usuaris han comprat en línia) i els viatges. Altres articles que es compren online són les entrades i els llibres.

El showrooming, una tendència en auge
A més i en especial en el cas de la moda, l’showrooming es troba en plena expansió. Estem parlant de provar-se la roba (o altres productes com, per exemple, els perfums) en el negoci físic per després completar la compra per Internet. Aquest costum que suposa gairebé el 50% de les adquisicions en línia però, tot i això, tendeix a reduir-se durant els períodes de rebaixes si comparem amb altres èpoques de l’any.

No obstant això i en termes generals són fins a 2 de cada 6 espanyols els que actuen d’aquesta manera. Una cosa que no sembla mala idea si tenim en compte que, segons les dades a què ha tingut accés el comparador, els preus augmenten de mitjana un 4% durant el mes de juny.

3 de cada 5 espanyols compren només perquè hi ha rebaixes
D’altra banda i més enllà del canal d’adquisició, l’anàlisi també revela que el 62,5% compra per mer fet de trobar-se amb un producte rebaixat, però no perquè ho necessiti. En tot cas aquí entren en joc també altres factors com la influència de la publicitat. Tal és així, que 3 de cada 5 espanyols consideren que els anuncis són capaços de condicionar. I fins al 70% dels enquestats va reconèixer haver “caigut en la temptació” després de veure un espot.

Acierto.com

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada