L’actuació dels pilots de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA), en la 46 Pujada a Sant Feliu de Codines, no ha estat tan positiva per als seus interessos com en altres ocasions. Malgrat tot, no ha faltat la seva presència en els podis finals d’una de les cites tradicionals del calendari català de muntanya.

Gerard de la Casa (Subaru Impreza WRC – Baporo Motorsport) va ser un dels protagonistes principals de la prova organitzada per l’Escuderia Vall del Tenes. La lluites entre el pilot de Gedth Center i Joan Salvans va ser el centre d’atenció del bon nombre d’afeccionats que es van donar cita l’escenari de la pujada. Gerard va cedir en l’últim instant i ara el seu 7è títol consecutiu entre els turismes del certamen català ja no depèn d’ell mateix.

Per la seva banda Ramón Plaus (Speed Car CM) es va alçar amb el triomf en la categoria CM, després de protagonitzar una actuació irregular que no va ser suficient per aconseguir el triomf absolut. Amb tot el títol català dels CM torna a Andorra per segon any consecutiu.

Felipe Brandao (Speed Car 1000) i Ingrid Rosell de la Casa (Seat León – Baporo Motorsport) tampoc van tenir la seva millor jornada a St.Feliu. Problemes mecànics en el CM de Brandao i una jornada poc inspirada per a la Jove pilot de l’Automòbil Club d’Andorra, els van allunyar dels seus millors cronos en una de les proves que acostuma a ser de les més exigents de la temporada.

En la seva 46a edició de la prova organitzada per l’Escuderia Vall del Tenes, es va mantenir l’escenari de sempre. La carretera BP-1432, que uneix les localitats de Riells del Fai i Sant Feliu de Codines, entre els punts quilomètrics 22,3 i 17,8, era l’obstacle que havien de superar els participants. En total es van córrer cinc pujades, tres d’entrenaments cronometrats i les dues últimes amb repercussió directa en la classificació final.

A St. Feliu tot va transcórrer amb una normalitat absoluta, amb una temperatura agradable, durant les tres pujades d’entrenaments. La continuació es va complicar per als organitzadors, la pèrdua d’oli d’un dels vehicles de la caravana de seguretat i la sortida de pista d’un dels participants en aquesta primera màniga de carrera va fer treballar a contrarellotge als comissaris de pista.
El meeting es va poder finalitzar sense altres contratemps, encara que amb un retard considerable.

Categoria CM

Ramon Plaus, amb el títol de campió en el seu poder per segon any consecutiu, es va esforçar el just per estar al capdavant dels CM, deixant una mica de costat als turismes més ràpids que al final van aconseguir el triomf absolut. En acabar estava content pel títol, no tant per la seva actuació en St. Feliu: A les mànigues de carrera he quedat molt lluny del meu millor crono en aquesta pujada (3’14”…) i, a més, el meu millor temps del dia l’he fet en els entrenaments. En les pujades de carrera avui he tingut problemes de visibilitat sobretot, el sol en algunes zones m’ha molestat molt. Ho he provat amb ulleres i sense, i no m’he trobat còmode. És possible, que la meva concentració en la prova no hagi estat la millor.
Ramonet ja ha canviat el xip i està pensant en el 2019, la seva intenció és continuar en el CCM però amb una mecànica actualitzada: Ara mateix, la idea és seguir en el català de muntanya, no tinc temps per més. Les modificacions vindran en apartat tècnic, he competit les últimes temporades amb un Speed Car que té una desena d’anys i per tant poc té a veure amb les últimes evolucions d’aquests CM. No disputarem l’última pujada de l’any (Ullastrell) per centrar els nostres esforços en aquests canvis que, a priori, seran molt importants per ser més competitius.

Felipe Brandao, a punt va estar de no acudir a la cita de St. Feliu de Codines. Solucionar els problemes que el seu CM va tenir en el Farell es van allargar més del previst, així ens ho explicava: A última hora mig solucionar, en aparença, els problemes d’embragatge que es van iniciar en l’última pujada. Vam decidir provar en St Feliu per veure com estava el tema i la veritat és que el resultat no ha estat gens positiu. En la part inicial de la pujada, que el cotxe va completament recte, tot funcionava bé. Però quan arribàvem a la zona tècnica el comportament del Speed Car no era regular, en fi potser, en l’àmbit competitiu, quedar-nos a casa hagués estat millor. No obstant això, també és cert, que fer un test en cursa també és positiu per concretar el problema.

Categoria Turismes.

Gerard de la Casa, després dels moments d’incertesa viscuts al parc tancat final, Gerard va ser el primer a felicitar al seu rival (Salvans) després que es fessin oficials els temps de la pujada final de carrera: Hem estat tot el dia lluitant pel triomf i al final no hem pogut amb el ritme del Joan. En la primera màniga de carrera hem estat els més ràpids amb 2 dècimes d’avantatge respecte al nostre rival. En la segona ha estat capaç de millorar el seu temps en gairebé 1” i nosaltres ens hem quedat en el mateix crono (mil·lèsimes de diferència) de la màniga anterior. Després d’aquest resultat, el títol ja no depèn del que fem a l’Ullastrell, ell pràcticament amb acabar l’última pujada ho té fet.

Ingrid Rosell de la Casa, la jove pilot de l’Automòbil Club es va mostrar molt crítica amb la seva actuació a Sant Feliu, en acabar l’última de les pujades ens feia aquest comentari: No ha estat una bona jornada a Sant Feliu, tot ha sortit al revés de com l’havia planejat. La pujada és complicada però molt bonica i m’agrada però … De vegades, sense saber perquè, els cronos no acompanyen. A Ullastrell espero fer-ho millor.

De manera habitual, la prova de l’Escuderia Vall del Tenes ha tancat la temporada de la muntanya a Catalunya. Aquesta temporada s’ha trencat la tradició i la competició s’allargarà fins al primer diumenge de desembre (dia 2), data en la qual es disputarà la VIII Pujada DOGA St. Maria de Vilalba – Ullastrell (Memorial Lluis Costa) desena prova del Campionat de Catalunya de Muntanya 2018.

Resultats 46a Pujada a Sant Feliu de Codines

Absoluta
1. Joan Salvans (Porsche 911 GT3 CUP), 2’18”459, 2.-Gerard de la Casa (Subaru Impreza WRC) a 0”776, 3. Ramon Plaus (Speed Car CM-PR) a 0”927, 4. Jordi Gaig (Porsche GT3 CUP) a 2”418, 5. Jaume Vilardell (Demon Car CM) a 11”439, …

7. Felipe Brandao (Speed Car GT 1000 CM-PR) a 18”814, … 14. Ingrid Rosell (Seat León) a 25”407, …

Turismes.
1. Joan Salvans (Porsche 911 GT3 CUP), 2’18”459, 2.-Gerard de la Casa (Subaru Impreza WRC) a 0”776, 3. Jordi Gaig (Porsche GT3 CUP) a 2”418, 4. David Cenalmor (Citroën AX) a 17”771, 5. Jordi Galogré (Citroën AX Sport) a 19”839, …

11. Ingrid Rosell (Seat León) a 25”407, …  

Fotoesport

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada