Quins seran els perfils més demandats en 2017?

Després del boom de les xarxes socials i la cursa que moltes companyies van protagonitzar per contractar al millor Community Manager, la nova era, basada en la fidelització i la construcció de relacions amb els consumidors, necessita de nous professionals, més especialitzats i capaços de posar la tecnologia al servei de l’empresa.

Rafa Romero, responsable de Selligent a Espanya, apunta que “l’entorn tecnològic evoluciona cada dia i cal comptar amb treballadors amb un alt grau de coneixement digital, molt qualificats i especialitzats, amb una clara orientació al negoci i que sàpiguen adaptar-se ràpidament als canvis “.

Les empreses estan dissenyant les seves estratègies d’engagement per a aquest nou any i per això necessiten nodrir-se de professionals amb coneixements específics. Aquests són els rols que exerciran els nous perfils que la indústria està demanant:

Especialista en Dades (mining). La funció principal dels especialistes de dades és treballar amb la informació que l’empresa posseeix dels seus clients. Amb el correcte ús d’aquestes dades es poden elaborar promocions, deduir freqüències de compra o segmentar correctament els mercats, entre altres. La recopilació i anàlisi de totes aquestes dades té l’objectiu de proposar millors estratègies en funció a les necessitats de l’empresa, oferir solucions per a èpoques de baixes vendes o detectar els punts forts amb què es compta.

Especialista en Màrqueting online. El màrqueting en línia no només implica aconseguir més trànsit a la web, sinó també millorar la imatge de l’empresa en les xarxes socials, integrar les campanyes en tots els canals possibles i captar nous clients a través d’ells.
Segons revela el portal especialitzat en treball temporal, Page Personnel, el paper d’especialista en màrqueting en línia ha augmentat més d’un 120% i els trets més ben valorats són la creativitat a l’hora de fer propostes, els dots de comunicació i relacions públiques i el coneixement de les eines més usades del mercat. Les funcions essencials del seu treball seran influir en la decisió de compra dels clients i incrementar les conversions (aquelles visites al web que acaben traduint-se en una venda), millorar el posicionament de l’empresa en internet i augmentar el volum de les converses en línia sobre la marca.

Especialista en Màrqueting mòbil. El llançament de campanyes cross channel, en diverses plataformes i amb continuïtat segons l’usuari utilitzi un dispositiu o un altre és, sens dubte, una de les tendències estrella del màrqueting. I el suport rei pel que fa a consum digital són els smartphones. Per aquesta raó, no és d’estranyar que les empreses busquin especialistes en màrqueting mòbil, que els ajudin a adaptar el seu contingut web als mòbils, així com augmentar el trànsit i crear campanyes especialment dirigides a smartphones i tablets. Entre les seves funcions, un bon especialista haurà de saber seleccionar aquelles eines que més s’adaptin a la seva empresa, sense deixar-se portar per les tendències i l’aclaparador creixement del sector.

Especialista en gamificació i videojocs. La importància creixent de la realitat virtual en el món del màrqueting i els bons resultats que han aconseguit algunes campanyes de gamificació, han posat en valor la feina d’aquest tipus de professionals. Els especialistes en gamificació tenen la funció de crear millors experiències d’usuari, que atreguin i captin nous clients i fidelitzin aquells que ja coneixen la marca. Diversió i rellevància són els aspectes bàsics a tenir en compte per crear el contingut, que adquireix vital importància i ha de ser consumible a través de les plataformes que més s’adaptin al públic objectiu.

Especialista en CRM (Customer Relationship Management). Coneguts des de fa anys, els especialistes en CRM tenen la funció de mantenir en actualització constant dels contactes, incloent en aquesta categoria clients, proveïdors i socis d’una companyia. El seu treball havia requerit d’una captura i conservació de dades, però ara les seves funcions van més enllà, traslladant aquest coneixement de què disposen a estratègies de venda que permetin mantenir una comunicació contínua amb tots els públics de l’empresa. El correcte ús de totes les dades que un CRM ofereix és la base per crear un contingut personalitzat i ajustat a les necessitats de cada usuari.

Per Tecnonews / AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada