Després del petit enrenou suscitat per WhatsApp en anunciar que l’app seria de pagament, són diversos els usuaris que s’han “llançat” a lloar les virtuts d’altres aplicacions de missatgeria instantània que són gratuïtes. No obstant això, hi ha una sèrie de tipus d’aplicacions per les quals  els usuaris sí que estan disposats a pagar, quines són? Segons dades de InQBarna, startup especialitzada en el desenvolupament d’apps per a tot tipus de dispositius mòbils, el rànquing d’apps per les quals no s’escatima a l’hora de comprar-les són: jocs, salut, educatives / infantils i utilitats. Aquests sectors serien els que lideren el pòdium de les aplicacions de pagament.

 

Fer la vida més fàcil

En principi, el que tenen en comú aquests tipus d’apps seria que, d’alguna manera, fan la vida més fàcil. Bé sigui perquè “diverteixen”, com el cas dels jocs, o perquè ajuden a millorar el dia a dia de l’usuari, seria el cas de les aplicacions relacionades amb la salut, o les utilitats. “Pot ser una mica contradictori que l’usuari posi el “crit al cel” si ha de pagar per un servei que li permet comunicar-se amb els seus contactes, per només 0,89 euros, i, no obstant això, no li importi desemborsar l’import que sigui necessari simplement pel fet de passar més nivells en un joc. Tot i això, és el que passa, els jocs venen”, comenta Nacho Sánchez, Soci Fundador d’InQBarna.

 

Triomf del model freemium

Dins de les aplicacions centrades en els mòbils, triomfa el que s’ha anomenat el model “freemium”. Aquest model consisteix en que els usuaris es poden baixar gratis el joc, però per accedir a certs nivells o complements que ajuden a superar determinats nivells, han de pagar-los. En aquest sentit Sánchez afegeix “a aquestes compres dins de l’app se les anomena in-app purchases, i és el que més rèdits està atorgant ara mateix en el món de les apps.

 

El “empenta app” de la indústria mèdica

La indústria mèdica està posant els seus ulls al món mòbil perquè és una eina de la qual poden extreure molta informació que els ajudi a seguir millorant els tractaments i perquè saben que els seus clients (pacients) estan disposats a pagar. A més, les tecnologies mòbils ajuden a crear comunitats entre malalts amb la mateixa patologia, el que permet que es puguin ajudar els uns als altres, tant en el pla de la malaltia, com en el psicològic i el del seu entorn.

 

Els pares disposats

De la mateixa manera, les aplicacions infantils també tenen un gran públic disposat a pagar, perquè els pares s’adonen de l’estalvi que els suposa respecte als llibres i jocs tradicionals. Alhora, “les apps els permeten tenir entretinguts als seus fills amb continguts didàctics en qualsevol moment i en qualsevol lloc” comenta Joan Capeáns, Soci Fundador d’InQBarna.

 

El “boom” de les apps relacionades amb l’esport

Quant a les utilitats, hi ha moltes variants que estan triomfant. N’hi ha que tenen gadgets (objectes físics) associats i que fan que es retroalimentin les vendes d’ambdós productes. Destaquen dins de les utilitats les apps que ajuden a controlar l’exercici (running, escalada, esquí, etc.) I que aprofiten molt bé totes les característiques del telèfon mòbil (GPS, geolocalització, acceleròmetre, giroscopi, connexió amb xarxes socials…). “A més, aquest tipus d’apps permeten “socialitzar” l’esport, ja que l’usuari pot compartir les seves marques, comentar, etc, entre els seus contactes, el que el motiva i incita a continuar en la pràctica de l’esport”, puntualitza Capeáns.

Per Tecnonews / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada