Qui t’atén?

Ningú podia arribar a imaginar que un dia els humans parlarien amb les màquines. Semblaria cosa de ciència ficció però és avui molt més comú del que pensem. L’exemple més clar d’això és Siri, el bot d’Apple amb el qual els seus consumidors s’han trobat més d’una vegada parlant.

No obstant això, tal com considera un estudi de Caiac publicat recentment, hi ha molts altres casos. La investigació titulada Mobile Travel Report posa de manifest que el 55 per cent dels espanyols coneixen aquest tipus de programes.

Més de la meitat dels espanyols coneix els bots i un de cada quatre assegura que alguna vegada ha mantingut una conversa amb una màquina.

Són els més joves els que més coneixement tenen de l’assumpte. Caiac considera que el 63 per cent dels espanyols situats entre els 25 i els 34 ha fet servir un bot en alguna ocasió.

La seva utilització és freqüent en sistemes d’atenció al client que requereixen atencions a l’usuari de 24 hores al dia. Amb tot també és fàcil veure’ls en sistemes de recerca a internet i per reserves de viatges.

Si l’ús està bastant normalitzat, no passa el mateix amb la confiança que susciten aquest tipus de desenvolupaments. L’estudi de Caiac revela que tan sols el 10 per cent dels enquestats confien més o igual en un bot que en una persona. A això cal afegir que un 25 per cent prefereix la comunicació amb una persona que amb un bot.

En resum, les màquines encara no substituiran aquests treballs que setmana sí, setmana també, ens diuen que estan en risc de desaparèixer.

Per Tecnonews / AMIC

TOTES LES NOTÍCIES