Qui paga mana!


Sempre s’ha sentit a dir que qui paga mana, en clara al·lusió a qui les coses s’han de fer com vol el client, però en el futbol, potser tenen molt mal entès qui és el client.

Els clubs pensen que el client és qui més els paga per la retransmissió dels partits, així que com qui mana són les empreses de mitjans audiovisuals, es veuen obligats a jugar els partits quan els  manen i no quan voldrien.

En aquest punt, i com qui paga mana, al Barça no li ha importat incomplir la promesa electoral del ja dimitit Rossell, de jugar els partits els diumenges a les cinc per la tarda, com antigament es disputaven tots els partits de primera, abans, és clar, del boom de les televisions i la conseqüent baixada de pantalons dels clubs.

Però resulta que aquestes empreses audiovisuals, com qualsevol empresa, el que vol és vendre més i el que fa és posar els partits quan calcula que pot tenir més audiència, però amb això no en tenen prou i ja fa temps que van allargar la jornada de lliga. Tots recordem que normalment tenia un parell de parits el dissabte i tota la resta el diumenge a la tarda, mentre que ara comencen el dissabte a les 12 de migdia, quan no s’avança algun al divendres, i s’acaba el dilluns al vespre… una animalada!

Però és clar, qui paga mana i mentre ragi la mamella cal explotar-la.

Els equips petits i “minoritaris”, a Barcelona tenim un exemple amb el RCD Espanyol, sempre es queixen del repartiment dels drets televisius perquè, segons el seu criteri, els paguen massa poc i la millor part del pastís va destinada a Barça i Madrid, cosa que desvirtua la lliga, etc., sempre segons ells.

Crec que no entenen que aquestes empreses són exactament això, empreses i no les germanetes de la caritat. Si la demanda de partits per part dels aficionats es decanta amb clara notorietat en favor dels dos grans, és evident que aquests s’han d’endur la major part, independentment de contra qui juguen.

De totes formes, crec que potser també seria millor que es pagués als clubs segons els partits que els seus seguidors compren al llarg del any.

Parlant de seguidors i de mercats, el Barça pretén intensificar la seva vinculació, cada vegada més, amb el mercat asiàtic, que ja és el segon idioma que aporta més visites a la seva pàgina web.

Per afegir-se a la celebració més important de la cultura xinesa, el canvi d’any xinès, que se celebra el dia 31 de gener, el FC Barcelona ha realitzat, per tercer any consecutiu, un vídeo íntegrament en xinès on jugadors com Neymar, Piqué, Pedro i Sergi Roberto saluden l’afició d’aquell país i els desitgen un bon Any Nou.

A més, en el partit de diumenge contra el Valencia, lluiran a la màniga de la samarreta la lletra, escrita en xinès tradicional, que simbolitza el cavall i que correspon al any nou xinès.

Està clar que qui paga mana!

Bon cap de setmana.

TOTES LES NOTÍCIES