Alguns ciutadans es queixen del tracte i la poca “flexibilitat” d´alguns saigs al raonador. Han denunciat que la batllia era més “comprensiva” a l´hora dels pagaments dels deutes, i donava un marge, mentre que algun d´ells no ho estaria fent. El raonador traslladarà les queixes a l’òrgan pertinent per evitar que es produeixin aquestes situacions.

Els saigs comencen a rebre queixes dels ciutadans. El maig del 2016 va entrar en funcionament aquesta figura, que entre altres objectius, tenen el de descarregar la Batllia de l´encàrrec de fer complir les sentències, i també s’encarreguen del cobrament d´impostos. Actualment n´hi ha tres: Lourdes Alonso, Xavier Granyó i Goretti López.

Segons ha reconegut el raonador del ciutadà, darrerament són diverses les persones que han acudit a la institució per queixar-se de la seva manera de procedir. Ha explicat que la batllia era comprensiva amb les persones que tenen deutes i tenien problemes per pagar, i se’ls donava un marge que poguessin assumir. Cosa que algun dels saigs no estaria fent perquè “no entén aquest costum”.

El raonador no pot intervenir en l’àmbit de la justícia, així doncs, traslladarà les queixes als òrgans pertinents per evitar que aquestes situacions es puguin repetir.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada