Quin perfum vols per Nadal?

En dues setmanes estem immersos en les festes de Nadal i què millor que un bon perfum per regalar i regalar-se. Et presentem algunes de les propostes per a aquest hivern i t’expliquem què és un perfum i per què ens agraden tant.

Què és un perfum?
Un perfum és una barreja de substàncies aromàtiques, d’origen natural o sintètic, que combinades de forma harmònica aconsegueixen una composició capaç d’impressionar el nostre olfacte. I ja està? No, ni molt menys. El còctel del perfum pot contenir més de 500 elements dels més de 2000 que componen la paleta del perfumista i la seva elaboració sol requerir una mitjana de tres a cinc anys de treball per aconseguir provocar l’emoció en qui rep el seu aroma.

La cascada de sensacions i sentiments que es generen en destapar un flascó de perfum té una explicació química i biològica, però també pertany al món de la màgia i els sentits ja que afecta al nostre ésser més íntim. Des de fa segles es coneixen els efectes benèfics o negatius de determinats aromes sobre els éssers humans, que la ciència s’ha encarregat de confirmar. El Nobel de Medicina de l’2004 va recaure en dos investigadors, Richard Axel i Linda Buck, per haver descobert els fonaments genètics del sentit olfactiu. Segons aquests, l’olfacte es basa en prop de mil gens (un 3% del genoma humà) i cada un d’ells fabrica un receptor diferent que només s’activa en presència de certes molècules, la combinació permet distingir prop de 10.000 olors complexos. Però, a més, és en el bulb olfactiu, situat en el sistema límbic, on es realitza la primera lectura de l’aroma. El sistema límbic és una de les zones més antigues del cervell humà, on s’allotgen els sentiments i els afectes. Per això, la informació olfactiva arriba abans a una zona «emocional» que a una racional, a diferència de la vista o l’oïda.

És molt curiós comprovar com l’estructura dels perfums, la volatilitat de les notes i l’efecte que tenen sobre els humans són perfectament comprovables. T’ho expliquem: perquè una substància tingui olor ha de ser volàtil, ha d’evaporar-se, i aquesta volatilitat no és uniforme, sinó que varia segons cada substància. Alhora, perquè un perfum ens «Aromatitzi» ha de romandre sobre la nostra pell. És a dir, ha de ser volàtil i persistent, dos conceptes antagònics. Olorem primer les notes que s’evaporen més ràpid i, successivament, la resta en ordre de major a menor volatilitat. S’ha comprovat que les notes més volàtils ens produeixen un estat d’excitació que decreix al mateix ritme que la seva capacitat d’evaporació, és a dir, les notes més persistents ens relaxen.

Si observem l’estructura d’un perfum, sortida, cor i fons, vam descobrir que les notes de sortida, que són les més volàtils, corresponen a components qualificats com «frescos»: flors blanques, cítrics, verds, aromàtics. Per contra, les notes de fons, més persistents i que donen caràcter al perfum, són les fustes, els ambres, les molses, les orientals i les animals. Segons aquesta teoria, les aromes fresques florals i cítrics, base de les aigües de colònia, serien estimulants i aportarien energia, excitació, dinamisme, mentre que els perfums càlids de fustes, ambre, sàndal, vainilla, etc. propiciarien estats de relaxació, serenitat i sentiments profunds i duradors.

A més d’aquesta classificació, un perfum pot generar més emocions. Les reaccions físiques i psíquiques que provoquen les aromes constitueixen la base de l’aromateràpia.

Fragàncies per a dona
♥ Viva La Juicy Gran Edition. El eau de parfum amb notes de mandarina, fruits del bosc, mare-selva, gardènia i ambre es presenta aquest Nadal amb una mida doble. 200ml 145 €
♥ Goldea de Bvlgari. Eau de parfum floral oriental creada per Alberto Morillas que és «un himne als mescs» segons el perfumista, que afegeix: «La luxosa modernitat de Goldea juga amb els codis i valors de l’Alta Perfumeria italiana i francesa. Però els perfums que jo crec per Bulgari són, en primer lloc i abans de res, joies amb la brillantor o l’acabat mat d’una pedra preciosa. Com un orfebre, vaig voler cisellar la resplendor de l’or, com una gota d’aigua gelada travessant un “camp lluminós”. Una creació profunda i sensual, que resplendeix literalment sobre la pell nua. »
♥ L’Absolu for Her de Narcís Rodríguez. Absolut de gessamí, almesc, ambre, pàtxuli i sàndal recreen la noció de feminitat del modista, que, explica, «sempre m’han fascinat les dones que expressen la seva força a través de la passió, que irradien gràcia i bellesa des del més profund de seu ésser ».
♥ Li Vestiaire des Parfums d’Yves Saint Laurent. Tuxedo, Caban, Saharienne, Trench i caftà són els cinc perfums que componen la nova proposta de YSL, un complet «vestidor» inspirat en les peces que han de conformar un bon fons d’armari. 125ml 240 €
♥ Dhalia Divin de Givenchy. Fragància floral afustada inspirada en l’or rosa amb notes sucoses com la taronja sanguina i el préssec de vinya que contrasten amb el gessamí rosat, la fusta de sàndal i el mesc avainillat del fons. 75ml 91 €; 50ml 74 €; 30ml 53 €

Fragàncies per a home
♥ Eternity Now for Men de Calvin Klein. La nova fragància del dissenyador nord-americà és un fougère oriental sucós amb una sortida de gingebre picant, aga de coco i anís estrellat, notes de tamarinde dolça, fulles de cedre i pachuñí al cor, i fustes de cedre marroquina, fava tonka i vainilla de Madagascar al fons. 100ml 53,05 €; 50ml 46,25 €; 30ml 34,60 €
♥ Sauvage de Dior. Et parlem d’ell en el nostre post Johnny Deep, salvatge com sempre i mes Dior que mai, però ara és el moment perfecte per aficionarte a aquest perfum que no et deixarà indiferent. 100ml 79 €
♥ Boss The Scent. Una fruita africana, la maninka, és l’ingredient exclusiu d’aquesta fragància viril amb un fons de cuir i una sortida de gingebre. 100ml 89 €; 50ml 65 €

Per Belleza Activa

1 comentari

  1. Viva la Juicy molt bona fragancia, le trobat en Júlia i fins ara no he canviat ☺️

Comments are closed.

TOTES LES NOTÍCIES