De moment, almenys quatre clients de BPA als quals se’ls ha bloquejat els comptes han presentat una demanda contra el banc intervingut. Entre altres coses argumenten que BPA, que és qui els va comunicar que els seus comptes no passaven a Vall Banc, no té legitimitat legal per fer-ho.

L’11 de maig va començar a funcionar oficialment Vall Banc i en una setmana ja s’han presentat, com a mínim, quatre demandes pel bloqueig de comptes a BPA. Són demandes individualitzades de clients andorrans que han vist com es consideraven no lícits els seus comptes i no es traspassaven a Vall Banc. La demanda és contra BPA i no contra l’AREB perquè va ser el banc intervingut qui els va comunicar que els comptes no eren lícits.

Creuen que BPA no pot bloquejar comptes ja que és una entitat de dret privat i aquesta funció, a Andorra, només la pot exercir la Batllia o la Uifand, la unitat d’intel·ligència financera. També consideren que amb aquesta decisió s’ha vulnerat la presumpció d’innocència i de secret bancari, ja que es revelen dades financeres molt sensibles.

A banda, la plataforma d’afectats de BPA va presentar, fa poc, una demanda col·lectiva contra l’AREB de clients que tenien preferents per valor de 45 milions d’euros. L’agència va decidir que el valor d’aquestes accions era zero.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada