Quatre accions perquè l’estratègia empresarial sigui un èxit el 2017

digital

El  moment actual d’incertesa econòmica, amb un entorn canviant de consum i la forta presència i creixement de les empreses digitals, utilitaristes i col·laboratives (DUC), així com la necessitat imperiosa de les empreses per guanyar competitivitat, impulsen a les empreses a obtenir el màxim rendiment de les seves inversions de cara al pressupost 2017.

Per tot això, la consultora TIC catalana Setesca ha realitzat un estudi en el qual es recull l’orientació pressupostària en inversió i despesa d’empreses dels sectors gran consum, distribució i financer a Espanya, i que a més analitza les tendències en solucions de millora de competitivitat que s’estan duent a terme al món. Aquesta anàlisi ha detectat quatre accions estratègiques per a les empreses en què incrementant la seva inversió, es pot obtenir el màxim rendiment pel que fa a resultats. Quines són aquestes tendències d’inversió interna que han de tenir en compte les empreses?

Reforç de l’acció comercial digital

Les empreses volen millorar les seves capacitats per tenir presència en el mercat en qualsevol canal (multicanalitat) i poder vendre a través de qualsevol mitjà (total retail). Això suposa un reforç de la inversió necessària per adequar els seus processos de distribució i comercialització als mitjans digitals (xarxes socials amb orientació comercial tipus Instagram o Linkedin), a més de plantejar-se aliances que els permetin accedir a nous mercats a través de nous tipus de distribució (per exemple Amazon o Alibaba).

Estratègia multicanal i total retail

A més de l’estratègia digital, les empreses han de millorar la seva capacitat per aconseguir al màxim nombre de clients i, sobretot, un cop aconsegueixen un client, fidelitzar-oferint-li serveis i productes a través d’altres canals: potenciar l’obertura de punts de venda físics, d’atenció i venda telefònica, crear canals de partners, etc.

Revisió i optimització de processos logístics

Tant la implantació de nous mètodes de comercialització, com la constant millora de serveis a l’usuari per part de noves empreses de base tecnològica, fa que les empreses hagin de tenir en compte la necessitat de dur a terme projectes relacionats amb la millora operacional de la logística i el procés de fabricació, plantejar-se seriosament accions d’externalització, i potenciar la millora dels departaments de gestió del client mitjançant solucions de CRM o Big data.

Inversió en talent intern

La necessària adaptació a un model econòmic amb major competència i una forta pressió per part de les companyies DUC (empreses digitals, utilitaristes i col·laboratives), requereix que les empreses transformin, tant la seva cultura com els coneixements del seu personal, per entendre les noves possibilitats que el mercat ofereix i saber implementar les solucions necessàries. Per tot això, les empreses haurien d’efectuar inversions en millorar les competències bàsiques i adaptar les aptituds tècniques dels seus recursos humans, apostant per estratègies de retenció de talent intern per obtenir el màxim rendiment de les iniciatives comentades.

Per Tecnonews / AMIC

TOTES LES NOTÍCIES