de la casa

En la XIV Pujada Serra de La Llacuna, quarta prova del Campionat de Catalunya 2015, els pilots andorrans van tornar a estar entre els més ràpids en les seves respectives categories. Ramón Plaus va estar molt inspirat a La Llacuna i va estar molt a prop d’aconseguir el primer triomf absolut de la temporada. Gerard de la Casa, al volant del Seat Córdoba WRC preparat per Baporo Motorsport, segueix comptant per victòries les seves actuacions a la categoria de Turismes. En aquesta mateixa categoria, Edgar Montellà, pilot del Programa de Joves Pilots de l’ACA, va tornar a ser el més ràpid del Grup N (GN) demostrant que la seva adaptació al cotxe i a qualsevol escenari va millorant en cada prova.

Els organitzadors de la prova, Escuderia Penedés, van preparar un recorregut de 4,100 km que s’havia de superar en 5 ocasions, 2 de entrenaments i 3 vàlides per a la classificació final. L’escenari era l’habitual, la carretera BP-2121, amb sortida des de la mateixa localitat que dóna nom a la prova (km 28,800) i amb final al punt quilomètric 24,700.

Categoria CM

A La Llacuna, Ramón Plaus va començar la seva actuació sent el més ràpid en la primera pujada d’entrenaments. En aquests instants comentava: “És important ser el primer a l’última classificació no ara. De tota manera intentaré guanyar veurem que passa”.

Era evident abans d’iniciar les pujades de carrera que a La Llacuna el triomf se’l jugaria amb el pilot local Pep Munné i Ramonet. En la primera pujada va ser el pilot andorrà l’únic a baixar de 2’03”, concretament 2’02”853, o sigui que les coses començaven bé. En la continuació va ser Munné el que va aconseguir baixar del temps esmentat i a més va millorar en 3 dècimes el temps de l’anterior mànega de Plaus.

Tot es decidiria en l’última pujada, però en aquesta ocasió cap dels dos va poder millorar el seu crono i per tant el triomf va ser per al pilot de l’Escuderia Penedés.

Categoria Turismes

Gerard de la Casa va protagonitzar una actuació espectacular a La Llacuna. Després d’un inici vacil·lant en les mànegues d’entrenaments, va sentenciar la classificació final amb una primera pujada al límit en què tot va sortir com havia plantejat. Aquestes eren les seves paraules: Rebaixar 6 segons del temps de l’any passat no és gens fàcil. En les pujades d’entrenaments hem comprovat que els rivals anaven molt forts i hem decidit jugar-nos-ho tot en la primera pujada. Amb algun espant inclòs, podem dir que hem marcat un crono que ens ha donat tranquil·litat. En la continuació tot ha estat més fàcil.

Per la seva banda, el debutant a La Llacuna, Edgar Montellà, ha protagonitzat una altra actuació complint tots els objectius previstos. Va millorar els seus cronos en cadascuna de les pujades malgrat aprofitar-les per realitzar diferents proves en la seva mecànica. Un comentari que es pot sentir al seu pas és que té un pilotatge molt fi i traçant molt bé. Al final de la jornada Edgar i el seu equip feien aquest comentari respecte als test esmentats: “Després de la primera pujada de carrera hem vist que ens quedàvem al capdavant del GN, però en terra de ningú. És a dir les diferències amb els nostres rivals no donaven cap opció a millorar la nostra classificació i per darrere també estaven lluny. A partir d’aquest instant, l’objectiu va ser agafar el feeling a les rodes que portarem a partir de la següent prova. De moment la primera impressió ha estat molt bona”.

Van completar la representació de l’Automòbil Club d’Andorra a La Llacuna, Efren Frases, que va seguir treballant per descobrir les reaccions del Porsche 911 amb el qual vol disputar el Ral·li d’Andorra de regularitat, i  Claude Darné, un dels il·lustres veterans de la muntanya catalana, que va competir al volant del R/Alpine amb la mateixa il·lusió de sempre i va ser el més ràpid entre els vehicles històrics de classe 18.

La propera cita serà a Alp (Girona) els propers dies 25 i 26 de juliol. La V Pujada a Alp 2500 serà vàlida per als campionats d’Espanya i Catalunya de l’especialitat de la present temporada.

(Text i foto: Fotoesport)

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada