Proves reals perquè l’aeroport d’Andorra-La Seu tingui operacions instrumentals

Demà dimecres, entre les 11.30 i les 16 hores, es faran vols de simulació d’aproximacions instrumentals (operacions de vols guiats instrumentalment) a l’aeroport d’Andorra – La Seu amb un ATR 72-500, un avió que ja ha operat amb anterioritat a l’aeroport, amb capacitat de 70 places.
 
L’aeroport d’Andorra-La Seu continua treballant per tenir aprovades les operacions amb aproximacions instrumentals. Això permetrà que més companyies aèries estiguin interessades a operar-hi. Aquesta qüestió és fonamental per millorar el producte aeroportuari ofert actualment.
 
Per canviar de les aproximacions visuals que hi ha actualment a les instrumentals cal l’autorització de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), que depèn de l’Estat. Després d’haver demanat aquesta autorització, AESA va respondre a Aeroports de Catalunya que, per implementar aquest sistema, calien informes tècnics de viabilitat. És per això que Aeroports de Catalunya va encarregar a un dels millors especialistes en la matèria, Luís Pérez, de la Universitat Politècnica de Madrid, la realització dels estudis requerits. Paral·lelament, s’han celebrat diverses reunions de seguiment entre l’agència, el Govern d’Andorra i el Govern de la Generalitat.
 
Els informes teòrics demostren la viabilitat dels vols instrumentals a l’aeroport però calen proves reals in situ per finalitzar-los. L’operació que es realitzarà demà consistirà a realitzar vols d’aproximació damunt l’espai aeri de l’aeroport, seguint els circuits definits en els estudis i fent vols d’aterratge i enlairament amb càrrega fictícia de passatgers.
 
Una vegada fetes i registrades les proves se sol·licitarà a AESA la seva validació i aprovació. Llavors caldrà que Enaire (Navegació Aèria) validi el projecte que posteriorment tornaran a validar la Direcció General d’Aviació Civil i el Ministeri de Defensa.

TOTES LES NOTÍCIES