Aparentment, el nostre món modern s’ha construït sota una contradicció: la imatge cada vegada és més important, però una única fotografia no val res. Les Noves Tecnologies han permès aquesta contradicció que en realitat no ho és tant.

El nostre dia a dia passa a través de pantalles i gran part del que entenem per món ens arriba a través d’imatges. D’altra banda, la mateixa revolució ha fet que una fotografia pugui reproduir-se de forma gairebé infinita i que, per exemple, tenir penjat a la paret un retrat de la fotografia de Nelson Mandela no valgui res més que el valor sentimental que cadascú vulgui donar-li .

Aquest esquema semblaria clar si no fos perquè hi ha fotografies que no volem que pugui copiar i reproduir ningú. És el cas de la nostra foto del perfil de Facebook. Com ens sentiríem si de sobte apareix la nostra cara en una campanya publicitària a Austràlia? Això és el que vol evitar Facebook amb la seva nova actualització.

La xarxa social de Mark Zuckerberg ha introduït una sèrie de canvis destinats a protegir la nostra foto de perfil. L’objectiu és que ningú pugui copiar ni usar-la per a qualsevol que sigui la seva fi. D’aquesta manera, cap usuari, tant en la versió d’ordinador de taula com de dispositiu mòbil, podrà copiar la fotografia principal d’un mur de Facebook. És més, en la versió mòbil, la xarxa social ha introduït un programari que fa que sigui impossible prendre-les a partir de captures de pantalla.

D’altra banda, en el cas de la versió per a ordinadors (en la qual és difícil assegurar-se que els internautes no puguin copiar la fotografia mitjançant la captura de pantalla), Facebook ha anunciat a través del seu web que marqués la fotografies amb un marc blau. Segons afirma la pròpia empresa, amb aquesta mesura de seguretat addicional, es dissuadeix qui vol copiar una imatge en un 75 per cent.

De moment el nou programari de protecció d’imatges del perfil de Facebook només està disponible a l’Índia. Ja veurem quan arribi a Espanya, un dels països del món en què la xarxa social té una major penetració social.

 
Per Tecnonews / AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada