El Govern ha aprovat aquest dimecres el reglament del Registre d’Ocupació dels Allotjaments Turístics (ROAT), que millora el procediment que ha de regir la tramesa de dades dels clients, entre els allotjaments turístics i el ministeri d’Interior i Justícia. El ROAT permetrà que els allotjaments turístics puguin donar compliment a la modificació de la Llei general de l’allotjament turístic aprovada el passat mes de maig, que va crear l’anomenat Registre d’Ocupació. El reglament permet la posada en marxa del sistema i, per aquest motiu, durant aquest mes de març tindran lloc diverses reunions informatives sobre el funcionament del registre.

El Registre compleix una doble funció: reforça la seguretat ciutadana i permet disposar de dades estadístiques fiables que permetin planificar estratègies en l’àmbit turístic a mig i llarg termini. Així, la informació es transmetrà a Interior de manera telemàtica. Per fer possible el ROAT, han treballat conjuntament el Departament d’Estadística, el Servei de Policia, el Departament de Sistemes de la Informació i el Departament de Turisme del Govern, entre d’altres.Pel que fa al funcionament, el compliment dels passos del sistema ROAT es farà mitjançant una eina web (autogestionable) allotjada a l’entorn del Govern que permetrà la gravació massiva de dades i que garantirà la màxima seguretat. L’alta al ROAT es podrà fer a través d’un únic procés als Serveis de Tràmits.

Per facilitar l’assistència dels empresaris que gestionen algun tipus d’allotjament turístic, s’han previst reunions informatives en els horaris i les parròquies següents:

– Dijous 7 de març, a les 12 hores – Centre Esportiu del Pas de la Casa

– Dijous 7 de març a les 16 hores – Auditori del Palau de Gel de Canillo,

– Dilluns 11 de març, a les 11 hores – Sala d’actes del Centre Cultural la Llacuna d’Andorra la Vella

– Dimarts 12 de març, a les 10 hores – Teatre de Les Fontetes de La Massana

Atès que l’adhesió al ROAT és obligatòria per a tots els allotjaments turístics, el Govern recomana participar a aquestes sessions. És necessari confirmar l’assistència trucant al telèfon del Departament de Turisme del Govern 875702 o bé per correu electrònic a l’adreça turisme@govern.ad.

La Llei 8/2012 preveu que, per tal de facilitar l’adequació dels sistemes de tractament de dades dels allotjaments turístics al model oficial, el Decret dels veguers del 23 de juny del 1965 quedi derogat en el termini d’un any a partir de la data de publicació al BOPA d’aquest Reglament del ROAT.

Pel que fa a la definició de les estratègies en l’àmbit del turisme i de l’elaboració dels plans d’accions corresponents, és obligatori disposar d’un bon coneixement de l’evolució del sector. Per aquest motiu, s’ha considerat necessari aprofitar el desenvolupament de les noves tecnologies per articular un sistema de recollida i tractament de les dades.

La necessitat de disposar d’aquestes dades estadístiques fiables que permetin planificar estratègies en l’àmbit del turisme a mitjà i llarg termini ha motivat que s’introdueixi en aquesta llei tot un apartat relatiu a l’elaboració d’estadístiques que tinguin com a base de treball les variables numèriques facilitades pels allotjaments turístics.

Els allotjaments turístics són els responsables del tractament i de la gestió de les dades que obtinguin mitjançant el ROAT, i a aquest efecte estan sotmesos a les disposicions de la Llei 15/2003, del 18 de desembre, qualificada de protecció de dades personals. Tot allotjament turístic ha d’inscriure obligatòriament el fitxer de dades personals que conté el ROAT a l’Agència Andorrana de Protecció de Dades.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada