Presentada una guia en nou idiomes sobre el Pirineu i Lleida

guia-pirineu

La Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), la Federació de Comerç de Lleida (FECOM) i el Patronat de Turisme de la Diputació han editat la guia de butxaca ‘Benvinguts al Pirineu i les Terres de Lleida’. L’objectiu és mostrar als visitants tot el que poden trobar a la demarcació pel que fa a comerç, hoteleria, gastronomia i turisme, així com a la cultura i a la llengua.

D’aquesta manera, es vol incrementar el nombre de turistes i presentar-la com una destinació de vacances atractiva per a tot l’any. Per això, la publicació s’ha editat en nou idiomes: català, castellà, aranès, francès, italià, anglès, alemany, rus i hebreu.

En total s’han editat 25.000 exemplars de la guia, que es distribuiran des del Patronat de Turisme, les oficines municipals de turisme, la CCC, la FECOM i les administracions i entitats que col·laboren amb la campanya ‘Oberts al turisme, en català’. A més d’informació turística i del comerç de Lleida, la publicació també inclou consells bàsics de seguretat així com un petit diccionari amb termes comercials.

El president de la Confederació de Comerç de Catalunya, Pere Llorens, ha remarcat que el turisme, i per extensió el comerç, són sectors “estratègics” en l’economia del país ja que representen un percentatge important del PIB.

En la presentació també s’ha donat a conèixer la campanya ‘Oberts al turisme, en català’, que vol donar a conèixer el català als turistes que arriben a Catalunya com a llengua habitual en el sector del comerç, dels serveis i del turisme. Alhora, es vol sensibilitzar els treballadors que hi estan en contacte sobre la necessitat de mostrar el català com a mostra d’identitat del país, potenciar la llengua com a element representatiu de la marca Catalunya i donar informació sobre la realitat comercial del país.

La signatura del conveni ha precedit la inauguració a l’Aeroport de Lleida-Alguaire de la 15a Escola d’Estiu de Comerç que organitza la FECOM i que es clourà el 10 del juliol al Pont de Suert. Aquest any se centra el ‘L’encaix del turisme en la dinàmica comercial de les Terres de Lleida, per captar visitants que cerquen experiències memorables’.

TOTES LES NOTÍCIES