La Marca Andorra ha fet la seva presentació en societat amb una conferència a càrrec de Gonzalo Vilar, de l’empresa Bloom Consulting, que s’ocupara d’establir un mecanisme de treball que posi en valor les virtuts del segell i el situi en el context internacional. Vilar ha explicat que hi haurà tres fases: la de diagnosi, la d’estratègia i posicionament, i la de planificació. La primera fase començarà el mes de juliol i acabarà el setembre. Segons Vilar, en cinc mesos es pot tancar un procediment que farà molta incidència en l’emoció. “El més important és entendre que quan parlem de ‘branding’, parlem d’emocions. Quan diem Andorra cal copsar quina és l’emoció, el sentiment que ens ve al cap. Això és marca país”.

Bloom Consulting, fundada el 2003, és una empresa especialitzada en el desenvolupament i avaluació d’estratègies de Marca País i Marca Ciutat. Treballa per governs nacionals, autonòmics i locals a nivell mundial i col·labora amb primer ministres, presidents i alcaldes, així com amb les oficines de turisme, de comerç i agències d’inversió. Bloom Consulting posseeix una àmplia experiència en el sector, havent treballat amb més de 70 països en quatre continents. Per Vilar, “cada projecte és únic i desenvolupem una identitat corporativa que el consumidor associï als valors de la marca de forma espontània. En un entorn de competitivitat creixent, una marca pròpia i fàcil de reconèixer és la clau de l’èxit”.

L’acte ha omplert la sala de l’hotel Roc Blanc d’Escaldes-Engordany i entre els assistents cal destacar la presència del ministre d’Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, qui ha volgut destacar el fet que la Marca Andorra neix després d’un intens treball i amb la implicació d’institucions i del sector privat.

L’objectiu de la Marca Andorra és fer un país fort i atractiu i aconseguir que l’administració sigui més àgil i propera. Segons Pere Augé, el president de la comissió Marca Andorra i Comunicació de la CEA que ha presentat l’acte d’aquest dijous, “fins ara hem dut a terme un procés previ a la consolidació d’una nova oferta global, basada en el redefinit model turístic i comercial, en la consolidació de l’esport de neu i muntanya, en el desenvolupament de les noves tecnologies, en la competitivitat fiscal i l’atracció d’inversió empresarial financera, i en una administració àgil i propera als ciutadans”. També s’implica amb la preservació d’actius com l’entorn natural, la qualitat de vida i la seguretat ciutadana.

La Taula público-privada Marca Andorra, està promoguda per la Confederació Empresarial Andorrana i en formen part representants del Govern d’Andorra, de la reunió de cònsols, dels grups parlamentaris del Consell General, de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra, i de l’Empresa Familiar Andorrana.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada