Prepara’t per al nou any en només cinc passos

No anem a proposar-te una llarga llista de bons propòsits per al 2012. Tots i totes sabem que mai aconseguim realitzar-los i acabem una mica frustrats. Per tant, serem pragmàtics. Et proposem una posada a punt en què tu ets l’objectiu a aconseguir. Sona fàcil, i en alguns punts ho és, però requereix una mica de força de voluntat.

L’expliquem.

Pas 1. Dorm i descansa. No hi ha millor tractament de salut i bellesa de dormir el temps necessari i, sobretot, amb un bon descans. Ho has de prendre gairebé com una obligació. És a dir, res de veure aquest serial que tant t’agrada si és a hores intempestives (sempre pots gravar-ho i veure-ho el diumenge), res de tranuitar dia sí i dia també amb els companys de treball o les amigues, i res de enganxar-se al messenger o als jocs d’ordinador per ‘desconnectar’ i anar a dormir a les tantes. Perquè el cos recuperi energia i funcioni correctament és necessari dormir suficients hores, set o vuit, amb un somni tranquil i sense despertares. No només el sistema immunitari ho agrairà, sinó que la teva pell es veurà més descansada i amb més lluminositat.

Pas 2. Menja sa. I en quantitat suficient. Un dels problemes més greus que patim les dones, i ara ja també alguns homes, és la deficient alimentació. Encara que sembla que la cuidem molt, sempre mirant què mengem i què no engreixa, resulta que mengem poc i malament, ja que les racions no són les adequades al nostre pes, edat i necessitats calòriques i, a més, eliminem aliments absolutament necessaris.

Pensa una mica en tot el que fas cada dia i tota l’energia que gastes. Doncs bé, només la pots reposar menjant. Així que res de prendre només un iogurt per sopar. No pots estar a dieta tota la vida si no ho necessites, i segurament no ho necessites. Si el teu pes és adequat a la teva alçada i constitució, has de menjar bé. Pren cada dia cinc racions de fruites i verdures, de tres a cinc de hidrats de carboni (pa, patates, arròs …), un parell de proteïnes (carn, peix, ous, llegums, lactis) i un parell de litres d’aigua.

Si, per contra, el teu problema és el sobrepès, actua! Res de dietes miracle, tretes d’internet, d’una revista o d’una amiga. Consulta amb el teu metge de capçalera, que comprovi mitjançant les anàlisis necessaris que l’excés de quilos no es deu a un problema físic (diabetis, alteracions hormonals, etc.) I segueix les seves indicacions.

Pas 3. Mou-te! Encara que només sigui caminar mitja hora cada dia. L’exercici és molt bo per al cos, el manté en forma, evita que el greix es fixi, fa que ens trobem més àgils i flexibles. Però, a més, manté el cap clar i despert. L’activitat física no és només bona per la silueta, sinó que oxigena el nostre cervell i fa que funcioni amb més rapidesa.

Pas 4. Mantingues a ratlla l’estrès. Pren-te la vida amb calma, sigues conscient de qui ets, què és el que pots fer i què no, i no assumeixis més responsabilitats de les que ja tens. T’asseguro que cada vegada que escric alguna cosa així penso que m’agradaria que fos tan senzill fer-ho com escriure-ho. Ja sabem que no ho és, que sempre assumim més coses de les que podem dur a terme, que tot i saber qui som i les nostres limitacions tenim tendència a ser superdones i superhomes en potència, i que després tot això es salda amb la nostra autoestima per els sòls i un cansament brutal. Però com hem decidit fer un gir, i ara ja ho sabem (és un gran pas, no ho dubtis) no anem a deixar que segueixi passant. Així que, res de prendre totes les coses a pit i responsabilitzar-se de tot. Anem a aplicar aquest dit xinès que afirma que davant d’un problema un ha de preguntar-se: té solució? Si la té, de què preocupar-se? I si no la té, per què preocupar-se? Hi ha moltes coses per les quals sentir-se feliç. Pensa-hi quan estiguis aclaparat.

Dóna’t un premi per ser qui ets i perquè has d’estimar-te molt més (sí, encara que sigui xocolata, que és el millor antioxidant que existeix, boníssim per a la pell, i un xut d’endorfines que proporcionen plaer immediat) i dóna-li la volta a l’estrès.

Pas 5. Treu-te tot el partit possible. A tu i a la teva vida. Com dèiem una mica més amunt, hi ha moltes coses per les quals sentir-se feliç. Cada dia fas un munt de coses que pots gaudir, coses senzilles, com prendre un cafè amb la teva companya de treball, ajudar el teu fill amb aquest problema de matemàtiques, aquest petó sobtat que us doneu coincidint pel passadís… Es tracta de prendre consciència de la vida, de la teva vida, i gaudir-la. Pensa-ho, diuen els experts que ser feliç és només una qüestió d’actitud. La dutxa de cada dia al matí, aquest suc de taronja i les torrades, el trajecte fins la feina, són actes rutinaris que depèn de com es realitzin poden desgastar per tot el dia o carregar les piles. La dutxa no és només higiene, pot ser un plaer que estimuli els teus músculs, la teva pell i els teus sentits. El suc de taronja és fresc i nutritiu, un plaer ple de vitamines que, a més, ens agrada prendre. I aquests 20 minuts en cotxe, no podries canviar pel transport públic i llegir una mica, o fer-los en companyia d’un veí o una amiga?

Un últim consell: T’has mirat bé últimament? Amb afecte, vull dir. No com ens mirem al mirall abans de sortir de casa, sempre pendents de si tot està perfecte. Tens molt del que sentir-te orgulls/a, tant del teu cos com dels teus valors. Treu-li partit, potència les teves qualitats i dedica’t una mica de temps a tu mateix.

Com estàs? Fes-te una revisió tu mateix/a:

Dorms set o vuit hores diàries amb un somni tranquil?

Esmorzas cada matí? Creus que és un esmorzar complet o prens qualsevol cosa?

Prens tres àpats al dia?

Menges verdura i fruita fresca cada dia?

Prens un parell de vegades per setmana carn vermella i peix blau?

Beus més d’un litre d’aigua diari?

Quant cafè i alcohol prens?

Tens un pes adequat a la teva alçada i el mantens amb poques fluctuacions?

Et dutxes cada dia?

Raspalles les teves dents després dels àpats?

Vas amb regularitat al bany sense necessitat de prendre laxants?

Les teves regles són regulars?

Tens mals de cap freqüents?

Saps evitar les situacions d’estrès?

Separes els problemes de treball i els personals?

Fas exercici físic habitualment?

Fumes?

Saps divertir-te i dediques algun temps del dia a l’oci?

Vas al metge amb regularitat?

Com definiries el teu estat d’ànim: alegre, despert, dinàmic, feliç, trist, apagat, decaigut…?

Contesta’t amb sinceritat i pensa en les respostes. No cal que puntuï res. Saps millor que ningú que potser hagis de canviar alguns hàbits de vida per estar millor. Proposa’t-ho i ànim.

Per Belleza Activa / ACPG

2 comentaris

  1. Vinga, que si t’ho curres una mica encara arribaràs a ser com ella! (pits esplendorosos inclosos)

  2. El que està clar és que posar-se en forma com la model de la foto és pràcticament impossible. Em sembla bé com a home veure una dona tan maca i la insinuació dels seus pits esplenderosos però se’ns vol vendre que seguint aquests consells les dones seran com ella? Au va.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *