Preocupació de la Plataforma dels Tresponts pel risc de nous despreniments a la C-14

La Plataforma veïnal dels Tresponts ha demanat públicament el canvi d’ubicació d’un dels semàfors que regula el pas alternatiu en les obres a la C-14 a Tresponts. El col·lectiu alerta que està col·locat en una zona amb risc de despreniments i fa palesa “l’angoixa que suposa per als veïns haver d’aturar-se en aquest punt”, on han caigut amb anterioritat rocs de grans dimensions i s’hi han registrat accidents. El veïnat també assenyala que la preocupació augmenta dia a dia perquè de cara a l’hivern la meteorologia pot agreujar les esllavissades a la carretera.

Cal recordar que l’ampliació del túnel antic, situat a pocs metres de la boca sud del túnel nou, obliga de dilluns a divendres a mantenir el pas alternatiu regulat per semàfor a la C-14, mentre que els caps de setmana estan oberts tots dos carrils. Es preveu que aquesta mesura s’allargui dues setmanes més.

D’altra banda, la plataforma veïnal també insta a revisar l’estabilitat de la muntanya abans que la nova empresa subcontractada tiri endavant les voladures per a la construcció de les galeries d’evacuació del túnel de Tresponts, que haurien de començar a mitjan novembre. “Tenim la sensació constant de jugar a la ruleta rusa”, comenta una de les membres de la plataforma, que també qüestiona la gestió del trànsit a la via des que va canviar l’empresa que duu a terme els treballs. “Hem de passar moltes vegades per allà per anar a la feina, al metge o a l’escola, i es cometen errors a l’hora de donar pas”, remarca.

Els veïns van plantejar aquestes qüestions la setmana passada a la comissió de seguiment de les obres de construcció del túnel de Tresponts i de millora de la via, a la qual hi van assistir el director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Xavier Flores; els alcaldes d’Organyà, Celestí Vilà, i de Coll de Nargó, Martí Riera; el vicealcalde de la Seu d’Urgell, Francesc Viaplana; el president del Consell Comarcal, Miquel Sala, a més del director de l’obra i tècnics de la Generalitat. La proposta està sobre la taula però els tècnics van justificar la ubicació actual del semàfor per evitar al màxim les retencions.