Por a ser feliç

Que aixequi la mà qui ja va tenir por, Tots al llarg de la nostra vida l’hem experimentat. Per més que un demostri ser valent a l’extrem, el sentiment de recel en algun moment apareix i, en alguns casos, provoca estralls a l’hora de prendre decisions, en l’àrea amorosa això també passa. Hi ha persones a les que la sola idea d’estar bé les espanta, perquè pensen que la felicitat porta perdudes. Per vèncer aquesta por a la felicitat primer cal reconèixer la por i després enfrontar-lo a l’amor és possible superar-lo.

Potser sembli absurd, que algú tingui por de ser feliç. En qualsevol cas passa, no per casualitat i més del que s’esperava.

Cada dia ens enfrontem a diferents malestars, reptes, horaris, diversions, son, cansament. Però entre mitjanes busquem sentir, il·lusió, plaer, riure una estona. Planifiquem viatges, ens apuntem a una competició esportiva, ens apuntem a classes de fotografia, ¡què sé jo! a cadascú el que li motiva o li poses les piles. El cas és que quan s’arriba al benestar, hi ha algunes persones a les que els produeix temor poder perdre-ho. És freqüent que si hi ha hagut períodes anteriors en els quals no s’han sentit bé, en els quals el malestar dominava, la por a estar bé es mantingui de fons. Una cosa lògica en realitat, però si no es resol és possible que influeixi a l’hora de no poder aconseguir una tranquil·litat completa. Tenir por de ser feliç pot fer que sense voler Boicotegem nostre benestar, que constantment revisar com ens sentim i que al final ens provoqui el malestar del que fugíem. És com una profecia auto complerta.

Tenir por de ser feliç, també potencia una actitud una mica màgica. Sembla que el fet de ser feliç és una cosa del que no cal presumir: “a veure si al final per dir-ho es va a espatllar”. La veritat que pensar-ho així és com creure que hi ha una espècie de ser superior, un déu, que està esperant que ens sentim bé per castigar-nos per sentir-nos així. La realitat és que els nostres pors són els que actuen en la nostra contra, i per això som nosaltres qui podem acabar alimentant.

Estar preocupat pel que pot sortir malament, ajuda a buscar solucions. El problema és que pot també precipitar estats d’alarma mantinguda, i fins i tot algun que altre pensament màgic: “a veure si per no estar atent al que pot sortir malament, em acomodament i per vague després ho acabo passant pitjor”. Pensaments com aquest poden fer que no ens permetem estar tranquils, i que sense desitjar estiguem sempre mantenint les preocupacions en el nostre cap.

Creure que quedar-nos molt quiets i no fer res, ens permetrà seguir mantenint el benestar que anem aconseguint és molt perillós. El benestar és una cosa dinàmica, no és estàtic. Quan no ho treballem diàriament, anem perdent a poquets una mica de calma, il·lusió, motivació, etc. En algun moment podem arribar a sentir-nos bé, però només perquè sentim que no estem malament. És a dir, no perquè el que fem ens diverteix, o ens anima, sinó perquè no estem tan malament com hem pogut arribar a estar. Si això passa, la següent etapa serà estar pitjor.

És molt més útil reconèixer-nos que estem bé, compartir-lo i crear una consciència d’això, perquè així tinguem una vivència més realista del que vivim, del que està bé i el que està malament. Podem fer que la nostra vida sigui millor si som capaços d’identificar els moments bons i els dolents. D’aquesta manera podrem repetir el que ens funciona i allunyar-nos del que no.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *