Durant les últimes setmanes, mentre les eleccions a Espanya del 20 de desembre s’apropen de manera imparable, la política sembla haver-se convertit en un espectacle televisiu. Els candidats apareixen en shows nocturns que res tenen a veure amb la gestió econòmica o social, mostrant la seva cara més amable. 

A la xarxa, que és un reflex augmentat de la nostra societat, la política també es mou, i els ciutadans han començat a buscar el que pensen els candidats també a través d’aquest mitjà.

Segons estadístiques extretes de Google el presidenciable més buscat és Albert Rivera, que acumula el 40 per cent de les recerques seguit per Pablo Iglesias amb el 28. A continuació trobem a Mariano Rajoy amb un 18 per cent, Pedro Sánchez amb el 11, Alberto Garzón amb un 2 i Andrés Herzog amb un 1 per cent.

La pregunta és: què és el que busquem dels candidats quan els “googleamos”? Es tracta d’una barreja entre dades personals, declaracions i propostes concretes.

D’aquesta manera, durant l’última setmana de novembre, els ciutadans sobre Albert Rivera van buscar majorment quin era el sou de president del govern que Ciutadans proposa, quants anys té Rivera i si Albert Rivera vol limitar les xarxes socials.

En el cas de podem la primera qüestió buscada era la seva alçada, seguida per la seva opinió respecte a ISIS i saber com Iglesias va conèixer a Íñigo Errejón.

Les preguntes o recerques per a Rajoy eren: Què passa amb el pare de Rajoy? És Mariano Rajoy el candidat del PP? i ha estat Rajoy ministre de l’interior?

Saber qui és la dona de Pere Sánchez, quant cobra el candidat i les seves declaracions sobre el partit Bèlgica-Espanya era el que més interessava als usuaris.

En resum, la xafarderia s’està fent amb la política a la xarxa.

Per Tecnonews

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada