plausEls pilots andorrans van ser, una vegada més, protagonistes en un prova del Campionat de Catalunya de Muntanya. En aquesta ocasió, en la 41ª Pujada a Sant Feliu de Codines, Ramón Plaus (Speed Car) va aconseguir la quarta plaça entre els CM, mentre que Lluis Bigordà va ser el més ràpid del Grup A i va quedar situat en la 5è lloc de la classificació absoluta de Turismes.

Al final de la prova organitzada per l’Escuderia Vall de Tenes, també es va confirmar el títol de clàssics de Muntanya per a Eduard Andueza que als comandaments del seu modest Seat Panda ha completat una temporada molt regular.

L’escenari de la pujada que van escollir els organitzadors per posar el punt i final al campionat català de l’especialitat estava situat en la carretera BP-1432 concretament entre els punts 22,3 i 17,8.

A destacar l’excel·lent llista d’inscrits que va tenir aquesta última prova de la temporada. Fins a 12 CM es van donar cita al parc d’assistència dels 40 participants que van prendre la sortida.

En la categoria CM i Monoplazas, Ramón Plaus va iniciar la prova amb l’objectiu de millorar la posada a punt del seu vehicle, encara que sense deixar de costat possibilitat d’aconseguir un altre excel·lent resultat com el de fa dues setmanes a Marganell. Després de la primera pujada Plaus era tercer, solament superat pel jove Jordi Galofré i el campió català 2013 Francesc Munne. Així doncs, el podi semblava al seu abast però, en la segona pujada, la gran actuació del jove pilot basc Arkaitz Ordoki, l’únic a baixar de 2’18” per completar el traçat, va deixar al pilot andorrà a les portes del podi. En aquesta mateixa categoria Domingo Mesas es va situar en la 8ª posició de la classificació final (CM).

Malgrat tot Ramonet estava satisfet del seu rendiment en la pujada: ‘M’he trobat molt bé físicament i a més he pogut treballar en el tema de suspensions un fet que tenia pendent des que vaig haver d’operar-me a principis de temporada. Estic molt content d’aquest final de temporada’.

La categoria Turismes, i concretament en el Grup A, Lluis Bigordà (Seat León), malgrat tenir problemes mecànics (suport de motor), va tornar a demostrar que el podi estava a prop lluitant amb vehicles de millors prestacions. El trencament del suport de motor en la primera d’entrenaments el va obligar a abandonar aquesta màniga : ‘Malgrat tot he tingut sort que he pogut reparar i continuar amb normalitat sobre tot en les dues pujades vàlides per a la classificació final’.

Després de no poder estar en les últimes proves del campionat català, Felipe Brando no va voler perdre’s l’última cita de la temporada. Al volant del seu Opel Astra GSi va acabar la prova en la 3ª plaça del grup A (17é lloc de turismes).

Eduard Andueza i el seu Seat Panda van aconseguir estar una vegada més al parc tancat final al capdavant dels vehicles de Grup H. Com queda dit, aquesta regularitat i la constància de competir en totes les proves programades li han donat a Andueza el títol català de vehicles clàssics de muntanya. ‘Les hores que hem dedicat a tenir el Panda en les millors condicions han tingut la millor recompensa que podíem tenir. Vull donar les gràcies a totes les persones que m’han ajudat a aconseguir aquest triomf’.

Gerard de la Casa segon classificat en la Pujada del Marmol

Una vegada assegurat en Campionat de Catalunya de Turismes a Marganell, el pilot es va desplaçar el cap de setmana passat a Macael (Almeria) per disputar la XXXVIII Pujada del Marmol vàlida pel Campionat d’Espanya de l’especialitat

De la Casa, al volant del Seat Còrdova WRC preparat per Baporo Motorsport, es va situar en la segona posició a les dues carreres disputades. La seva lluita amb el pilot local Jose A. Aznar (Audi A4 St) es va decantar a favor d’aquest, per 384 mil·lèsimes el dissabte i per 825 mil·lèsimes el diumenge.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada