Estem al gener, el mes dels grans propòsits, de les llistes de deures, de la bona voluntat. Ha arribat el moment en què tots fem examen de consciència i ens proposem grans coses per a aquest any que comença.

Doncs anem a això: en bellesa activa hem pensat en planificar la nostra agenda de bellesa anual per estar més guapes i guapos que mai. Durant aquest any 2013 començarem cada mes amb els nostres bons propòsits de bellesa perquè et guiïn sobre quin cosmètic utilitzar, quin tractament seguir, quin exercici és el més indicat al clima i el moment o quin aliment cal aprofitar perquè està a punt per a tu.

 

T’apuntes?

Abans que res, siguem pràctics: res de grans esforços ni grans despeses perquè sinó als dos dies deixarem de fer-ho. Sí, podem fer molt, però ja sabeu la dita “tot gran viatge comença per un pas”. I això és el que volem: anar pas a pas. Així que no et prenguis això com un pla de treball sinó com una ajuda per estar radiant tot l’any, una petita guia sobre què és el que s’ha de tenir en compte i no oblidar a cada època de l’any per aprofitar el clima, els aliments, els tractaments de bellesa i els cosmètics que millor li van en aquest moment.

 

Gener. Un llarg camí comença amb un primer pas

Aquest és el mes dels bons propòsits, uns bons propòsits que, siguem sincers, a vegades no passen de febrer. Però aquest any no serà així, perquè ja hem après la lliçó i sabem que el necessari per cuidar-nos és molta calma i organització. A més, posarem en pràctica aquesta tendència que pretén prendre consciència de cada acte de la nostra vida, gaudint al màxim, precisament per això: per viure, per no passar corrent per la nostra pròpia existència en un intent d’arribar a tot, sinó per aturar-nos a pensar què volem realment i com anem a viure-la.

No et pensis que és fàcil, és molt més senzill anar tirant que reflexionar, però llavors és quan et sents cansat, tens, malhumorat i sense ganes de res. S’ha acabat, serem seguidors del mindful, que podem traduir com l’atenció conscient davant la vida i que s’utilitza per eliminar l’estrès, la pressa i l’ansietat amb molt bons resultats segons diuen.

Aturem-nos, doncs, i fem una llista d’aquelles coses que volem, incloses les més senzilles, i un petit planning per dur-les a terme al llarg dels propers 365 dies. Sense aclaparaments, sense grans pretensions al principi, però amb fermesa en les nostres decisions. Per exemple, has pensat en apuntar-te a ioga? Doncs és una bona idea, no només recuperes flexibilitat corporal sinó que augmentes l’energia i equilibres la ment.

 

Depurat amb la pinya

No és pròpiament un aliment hivernal, però al ser-hi tan a prop de les festes nadalenques sol trobar-se amb facilitat en aquests dies, i en les grans superfícies es troba tot l’any. Parlem de la pinya, un gran diürètic que mai ha de faltar a la taula dels que tenim un lleuger sobrepès o una tendència innata a la cel·lulitis. Afavoreix l’eliminació de toxines i està recomanat en dietes d’aprimament per la seva alta quantitat de fibra. Després dels excessos nadalencs, pots fer una depuració prenent durant un dia exclusivament pinya.

 

Exercicis per prendre consciència

No et proposem una taula gimnàstica, aquests exercicis són per prendre consciència de tu mateix, de quina és la teva actitud amb el teu cos i com t’enfrontes al dia a dia. Es tracta de tres senzills exercicis de reeducació postural i pertanyen al llibre “Jove i en forma per sempre” de la psicoterapeuta Hattie i l’escriptora Sallie Batson (Robin Book). Fes aquests exercicis cada dia durant dues setmanes per reprogramar els teus músculs i intenta prendre consciència d’aquests actes tan quotidians, que solen ser els que provoquen aquest dolor d’esquena i aquest cansament tan empipador.

 

Exercici 1

– Agafa una cadira i seu davant del mirall. Com t’has assegut? Fixa’t bé: inclines el cap? Et surt la panxa? T’has deixat caure sense mirar com? Estàs amb l’esquena recta?

– Segueix mirant-te al mirall i aixeca la columna vertebral com si una corda tirés de tu des del cap, seu cap endavant, gairebé a la vora de la cadira, sense que l’esquena toqui el suport.

– Segueix aixecant-te fins a quedar assegut totalment dret. Estàs incòmode? Potser sí al principi, però has de mantenir-te així. Compta fins a deu.

– Aixeca’t, torna a deixar-te caure a la cadira i repeteix l’exercici anterior fins a cinc vegades, l’última vegada compta fins a deu. Percep les sensacions musculars. Fes-ho una última vegada amb els ulls tancats.

 

Exercici 2

– Posa’t dempeus davant el mirall i mira’t: juntes els genolls? Tens l’esquena recta o encorbada? ¿Treus panxa? ¿Com estan les espatlles: caiguts o aixecats? ¿I el cap? Segueix observant-te i desplaça la pelvis cap avall, estrenyent les natges i flexionant lleugerament els genolls.

– Aixeca el cap i la columna vertebral de manera que sentis una estirada cap amunt en el tors, com si estiguessis sostingut a l’aire i tiressin de tu. Manté aquesta posició elevada i compta fins a deu. Has de notar com s’allarga la columna i la teva capacitat pectoral és major, més oberta.

– Torna a la posició inicial i repeteix l’exercici cinc vegades. Després de la cinquena vegada, compte fins a deu. Repeteix una vegada més amb els ulls tancats.

 

Exercici 3

– Anem a caminar. Observa’t. ¿Mires a terra? ¿Corres o dónes passos curts? Tens els braços rígids? T’agrada com vas? Impulsa’t amb la pelvis i camina donant grans passos, fes treballar tota la cama, des del peu fins a les natges.

– Manté aixecat el pit, la columna i el cap. No la tiris endavant.

– Deixa que els teus braços pengin amb llibertat. Relaxa les espatlles.

– Fes que els peus facin un moviment complet, primer cap avall al taló i després seguint el moviment per la planta i els dits.

– Segueix respirant. T’has fixat amb quina freqüència contens la respiració sense adonar-te?

Pren consciència de com camines, com et sents, com estàs dempeus i corregeix la teva postura. Converteix els petits moments d’impàs del dia en exercicis musculars, quan et trobes a l’ascensor, a la cua del super, assegut a l’ordinador … Un últim consell: Evitar portar bosses pesants i porta’ls com una bandolera.

 

Cosmètica: Una dosi d’optimisme

 

A què algun cop has somrigut feliç després de posar-te un perfum o d’olorar l’aroma del gel de la dutxa o la llet hidratant sobre la teva pell? Doncs no et privis: la cosmètica és una bona aliada per sentir-se a gust amb la pròpia pell. Recorre a ella sempre que et sentis baixa de to, trista o cansada i, per descomptat, sempre que vulguis menjar-te el món. Hi ha cosmètica especialment dissenyada per fer-te sentir més feliç.

– Dutxa de Delícies amb Pètals de Hibiscus Bio de Sanoflore. Gel de dutxa calmant i suavitzant gràcies als pètals de hibiscus BIO, la seva aroma combina notes com els pètals de gessamí, el ylang-ylang i les cireres. 200 ml 10 €

– Chance de Chanel. Perfum femení floral envoltant que gira entorn del gessamí, la baia rosa i el pàtxuli ambarí en una nova mida més gran. Eau de toilette 150 ml 112 €. A la venda a partir del 22 de gener

– Artisan de John Varvatos. Fragància masculina amb una sortida cítrica on destaquen les mandarines mexicanes d’hivern sobre un cor de gessamí, flor de taronger i gingebre i un fons de fusta, ambarí i almescat molt càlid i carnal. 75 ml 57 €

– Mantega Corporal de Delícies de Gingebre de The Body Shop. Hidrata la pell i aporta una aroma càlid i dolç molt apropiat per als dies freds. 200 ml 15 €

– Relax de Bara Cosmetics. Mantega de cacau per a massatges amb oli essencial de lavanda (calmant, antiinflamatori, sedant) ideal per combatre l’insomni, l’estrès i les tensions musculars. 50 g 6,95 €

 Per Belleza Activa / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada