pinyonsLlavor del pi i extret de la pinya, els pinyons és un dels fruits secs més característics del mediterrani.

A nivell nutricional, destaca del pinyó la riquesa en proteïnes. Cal tenir en compte que el pinyó conté al voltant del 25% d’aquest component, un percentatge tan sols equiparable amb l’ametlla. Altres fruits secs com les nous aporten al voltant de la meitat de contingut proteic.

Per l’alt contingut en proteïnes, el pinyó aporta energia i, per tant, el seu consum estarà especialment indicat en situacions de gran desgast físic.

El pinyó també conté fibra, un tipus especial de carbohidrat que produeix sacietat, ajuda a regular el trànsit intestinal i té un efecte regulador del colesterol.

També és alt el contingut en olis essencials, que són beneficiosos per la salut; especialment l’àcid oleic i linoleic, que ajuden a millorar el sistema circulatori i a ajustar els índex de colesterol.

Els minerals, especialment el ferro, el coure, el magnesi, també hi són presents.

No cal deixar de banda de dir, però, que el pinyó és un aliment calòric. Es calcula que 100 grams d’aquest fruit sec tindria al voltant de les 560 calories.

Culinàriament, es fan servir com a part dels ingredients en pastissos i postres en general, però o també en primers o segons plats, per donar un toc diferent. Un dels plats típics la zona del qual el pinyó és un dels ingredients principals són els espinacs a la catalana, elaborats amb panses i pinyons. I en postres, els panellets de pinyons són dels més apreciats i també preuats.

En definitiva, com sol passar amb tots els fruits secs, el pinyó és un aliment molt saludable, però que s’ha de menjar amb mesura.

Per El Tot Granollers / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada