Característiques
El nou Peugeot 508 és una berlina amb un estil més definit i actual. Presenta una silueta molt més marcada i al darrere compta amb un nou paraxocs. També el frontal ha estat totalment redissenyat.
El disseny pren ara més importància en el 508, però l’aspecte tecnològic no es queda enrere. A l’interior es gaudeix d’un ampli habitacle i, concretament, des de la posició del conductor es té accés fàcil i intuïtiu a tots els elements que permeten una conducció i una informació òptimes.
La visibilitat és un altre dels aspectes fonamentals del Peugeot 508. Per aquest motiu s’hi introdueixen elements com la càmera de visió posterior, el sistema de vigilància en angle mort i informació fàcilment visualitzable gràcies a la gran pantalla tàctil de 7 polzades.
El 508 inclou el sistema de clau electrònica, que no cal treure de la butxaca o de la bossa per tal d’obrir les portes o s’engegui el vehicle.
Aquesta berlina ofereix una bona habilitat, amb gran diversitat i nombre d’espais portaobjectes i sistema de climatització quatrizona. Quant al maleter, el volum és de 541 litres, ampliables als 1.581.
Motor
La gamma de motoritzacions del Peugeot 508 la integren 4 propulsors dièsel i 1 a benzina, aquest últim un 1.6 de 165 cavalls, amb un promig de consum de 5,8 litres als 100 i una velocitat punta de 210 km/h.
En dièsel, aquestes són les opcions:
1.6 de 115 cv, amb una velocitat màxima de 200 km/h i un consum mixt de 4,2 litres.
2.0 HDi de 140 cv, amb un consum mitjà de 4,4 litres i una velocitat de 210 km/h,
El segueix el 2.0 de 150 cavalls, un motor que acredita una velocitat màxima de 210 km/h, amb un consum mitjà de 4,2 litres.
Per últim, l’opció més potent és el 2.0 HDi de 180 cavalls, amb una velocitat màxima de 225 km/h i un consum molt equilibrat que està al voltant dels 4,5 litres als 100, en circuit combinat.
Seguretat
L’equipament de seguretat inclou sis coixins de seguretat estratègicament repartits per tal de protegir eficientent els ocupants.
El 508 també inclou fre d’estacionament elèctric, que combina les funcions de bloquejament automàtic quan s’atura el motor i de desbloquejament automàtic quan s’accelera. També incorpora la funció d’ajuda a l’engegada en pendent.
El vehicle gaudeix d’un alt nivell de seguretat activa, gràcies al sistema de control de trajectòria ESP, d’antibloquejament de les rodes ABS, i antilliscada, ASR.
Un altre dels elements tecnològics relacionats amb la seguretat és el sistema d’ajuda a l’estacionament i vigilància de l’angle mort i la càmera de visió posterior, que s’activa de manera automàtica quan s’introdueix la marxa enrere.
Per El Tot Granollers / AMIC – Redacció