Pessimisme social: les xarxes socials poden canviar l’estat d’ànim d’un dia

guardianPolítics, empresaris, esportistes, tots ells donen un valor preeminent a les xarxes socials. Guanyar vots, clients o fans és la major motivació d’aquests perfils pel que fa a utilització de plataformes com Facebook o Twitter. No obstant això en l’aire sempre planeja la mateixa pregunta: fins a quin punt influeixen les xarxes socials en, valgui la redundància, la societat? Recentment el diari The Guardian va publicar un informe en què s’estableix l’impacte de les xarxes socials en l’anomenat “efecte dòmino”.

Les xarxes socials són una palestra ideal des de la qual llançar les nostres idees i opinions. L’article del prestigiós diari considera que una actitud pesismista o un comentari trist pot difondre amb rapidesa, amarant a tots els nostres contactes amb el mateix estat d’ànim. Un grup d’investigadors, després d’analitzar més de 1.000 milions d’estats d’ànim d’1 milió d’usuaris de Facebook, des de l’any 2009 fins l’any 2012, ha dictaminat que un missatge negatiu afecta de manera directa en els contactes primaris de la xarxa social.

Així, segons el doctor en medicina genètica i ciència política de la Universitat de San Diego, James Fowles, l’impacte d’una publicació negativa genera una mitjana de 1,29 missatges extres mentre que la publicació d’un missatge positiu genera un registre de 1,75 missatges addicionals.

Per Tecnonews / ACPG – Redacció

TOTES LES NOTÍCIES