Perfil dels ciberaddictes

mobil

És  igual si es tracta de Pokémon Go, de GTA o de World of Warcraft: els jocs en línia són addictius. I així ho confirma un estudi dut a terme per ESET, la major empresa de seguretat informàtica amb seu a la Unió Europea, en el qual es destaca també que un de cada deu jugadors admet haver estat davant de la pantalla entre 12 i 24 hores sense parar de jugar, encara que més extrema és la resposta d’un 6% dels enquestats: aquests van afirmar que s’han mantingut enganxats a l’ordinador o al mòbil durant més de 24 hores com a mínim un cop sense sortir del món virtual amb el qual estaven fantasiejant.

L’estudi, dut a terme entre 500 aficionats als videojocs el passat mes d’agost, revela que el 83% dels enquestats passa un parell d’hores davant de la pantalla amb els seus jocs favorits, mentre que el 10% dels enquestats arriba a les cinc hores diàries. El 3% supera les 10 hores diàries jugant. Davant d’aquestes xifres, només el 14% dels jugadors admet estar obsessionat amb els seus videojocs favorits.

“Els videojocs són molt addictius, de manera que les xifres de l’estudi no han de sorprendre a ningú; però, és crucial comptar amb un equilibri entre el temps que es dedica a l’escola -o la universitat o el treball-, a la família i als amics, a més de als videojocs “, afirma Mark James, especialista en seguretat d’ESET . “No recomanaria a ningú passar més temps en un món virtual que a la vida real”.

Durant l’elaboració de l’estudi, també es va preguntar als participants si tenien instal·lada alguna solució de seguretat en els dispositius que utilitzaven per jugar i més de la meitat (53%) va dir que no a causa que “no la necessitaven”, “no els agradaven les finestres emergents “,” alentia la màquina “o” interrompien les seves partides “.

“No és molt intel·ligent desactivar les solucions de seguretat per evitar que interrompin una partida, sobretot si tenim en compte que les partides duren moltes hores i això pot comprometre la seguretat de la màquina, que es troba connectada i desprotegida durant tot aquest temps” , continua James. “Els cibercriminals saben com accedir, amb fins delictius, als dispositius que no compten amb solucions de seguretat, no només per robar informació o credencials sinó també per convertir-los en brossa o per robar objectes de valor cultivats en jocs massius en línia i tot i que és probable que sigui fàcil recuperar el compte -si es pot comprovar qui és el propietari- el temps i l’esforç que es perd en això sí que és un destorb “.

Per Tecnonews / AMIC

TOTES LES NOTÍCIES