pedalarPer estar ben hidratats és recomanable ingerir cada dia 2 litres d’aigua, però a l’estiu i, sobretot si es fa esport, cal beure 3-4 litres per dia.

Per això, el més recomanable és que una o dues hores abans de sortir a passejar amb la bicicleta us beveu dos gots d’aigua, la qual cosa afavorirà un menor augment de la temperatura corporal i disminuirà la percepció de l’esforç.

Durant l’esport convé que consumiu al voltant d’uns 400-800 ml de líquid per cada hora d’activitat. I per acabar és necessari beure entre 1,2 i 1,5 litres d’aigua per cada 1,5 kg de pes perdut durant el pedaleig. Tingueu en compte que la beguda que preneu no estigui massa freda, el millor és que estigui a temperatura ambient.

L’energia que utilitzem durant l’exercici físic és el glucogen muscular. Si ingeriu begudes esportives riques en glucosa durant el pedaleig ajudareu a mantenir el dipòsit de glucogen muscular.

Pel que fa a l’alimentació, és aconsellable que ingeriu aliments rics en hidrats de carboni complexos (pasta, arròs, llegums…) abans de sortir amb la bici. També és important consumir fruita abans, durant i després de la pedalada, per augmentar el nivell de vitamines i antioxidants en el vostre organisme.

Per Redacció / Tot Sant Cugat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada