Avui us vull transmetre, el que em va passar a mi personalment, m’han operat fa un mes del braç esquerre, dels lligaments trencats i etc. Però abans del mes es em va travessar, pel vivant un nen amb patí, pel costat esquerre que no ho vaig poder escoltar ni veure en aquest moment, i per no caure em vaig donar el cop contra la paret, em va enviar una ressonància, el Dr. de Barcelona, ​​a fi estic a l’espera que em donin el resultat, doncs estic una altra vegada amb molts dolors. Per això aquest article el dedico als patins sense motor amb motor etc.

La mobilitat a les grans ciutats està canviant a un ritme vertiginós. Les creixents restriccions al cotxe privat per la contaminació han impulsat l’arribada de vehicles de lloguer elèctrics que es rentant per minuts: cotxes, motos, bicicletes i, ara, patinets amb motor. Si els altres mitjans de transport han estat rebuts, en general, com un avanç per lluitar contra la pol·lució, els patinets han suscitat polèmica, sobretot perquè no està clar per on han de circular. Als carrers són al mateix temps l’últim crit en mobilitat alternativa i el més recent destorb de les voreres. Les mesures de seguretat que haurien d’acompanyar els desplaçaments en patinets elèctrics no semblen ser tan populars com els vehicles en qüestió. La seguretat no és un barem en atorgar les llicències. els incidents més freqüents per als usuaris de patinets elèctrics són caigudes, col·lisions amb objectes i impactes amb altres vehicles en moviment.

Amb tan sols una peça de metall pla i prim i dues rodes de goma, aquests patinets es mouen a unes poques polzades del sòl i arriben a velocitats de més de 20 quilòmetres per hora, deixant als usuaris excepcionalment vulnerables a lesions traumàtiques en carreteres principals.

Una guia de seguretat que no escatima en precaucions: portar casc i guants, mantenir una trajectòria recta, observar el trànsit, evitar acrobàcies, limitar l’ús a una persona per patinet, no muntar quan plou, no mirar el telèfon, no fer servir quan es està sota els efectes d’alcohol, drogues o medicació, comprovar el bon estat del vehicle. La llista és exhaustiva, però depèn en gran mesura de la bona voluntat dels usuaris, les obligacions reals haurien de determinar les autoritats de cada un dels comuns on existeixen aquests serveis. El perill que els patinets elèctrics i les bicicletes mal estacionades suposen per a persones amb discapacitats.

Implicar també a la Policia sobre els vehicles de mobilitat personal, els agents començaran a vigilar i a sancionar els que no respectin les limitacions del seu ús. Poder aplicar la nova normativa, que prohibeix la circulació d’aquests vehicles elèctrics a les vies municipals, voreres, zones verdes i places, a excepció dels on puguin circular bicicletes. A més, estableix unes edats mínimes per poder utilitzar determinats aparells i un límit de velocitat.

Per evitar qualsevol multa:

Sempre que et sigui possible circula pel carril bici.

Si no us és possible pel carril bici circula per la vorera o a la dreta de la calçada.

No condueixis amb auriculars.

Si beus no condueixis. Si vas en patinet, tampoc.

Respecta els senyals de trànsit, no són només per als cotxes.

Si condueixes per vies interurbanes, utilitza sempre el casc. Els menors ho han de portar sempre.

Si pots circular per la vorera, no ho facis a una velocitat superior de la d’un vianant.

Els vianants sempre tenen preferència.

Els menors de 16 anys no poden conduir aquests vehicles. Els menors de 16 anys podran circular en zones tancades al trànsit i sota la supervisió d’un major d’edat.

Es recomana la contractació d’una assegurança de responsabilitat civil. Si exerceixes una explotació econòmica l’assegurança és obligatori.

Les multes oscil·len entre un mínim de 100 € fins a un màxim 200 € etc.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada