pastanagaLa pastanaga és una arrel, de característica forma allargada, cònica, i de color taronja. En els nostres mercats la podem trobar durant tot l’any.

Nutricionalment parlant, la pastanaga té un alt contingut en betacarotè, a més de vitamines del grup B, C i minerals, especialment ferro, potassi, calci, magnesi, manganès i iode. D’aquí que la pastanaga sigui considerada un bon remineralitzant. A la vegada, el contingut en potassi fa que la pastanaga tingui un efecte diürètic i depuratiu de l’organisme.

Cal ressaltar, especialment, el contingut en betacarotè, un component que es transforma en vitamina A quan arriba al fetge. Aquesta vitamina ajuda a l’absorció del ferro. El betacarotè és el responsable del típic color ataronjat de la pastanaga. La vitamina A és un poderós antioxidant que contribueix a protegir l’organisme de l’acció dels radicals lliures. El fet que sigui un aliment amb un alt contingut en betacarotè repercuteix en el el seu efecte beneficiós per a la bona visió i el bon estat de la pell.

En relació amb les vitamines del grup B, aquestes també tenen un efecte antioxidant i estan relacionades amb el bon estat del sistema nerviós.

A nivell energètic, les pastanagues proporcionen unes 40 calories per cada 100 grams consumits, per la qual cosa es tracta d’un aliment molt recomanable per incloure en una dieta saludable i baixa en greixos.

Culinàriament admet moltes variants. Es pot menjar crua, en suc, en purès, guisats o sopes, però també es poden fer dolços i pastissos. En cru serà quan podrem aprofitar al màxim les seves qualitats nutricionals.

Per El Tot Granollers / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada