Pal-Arinsal atribueix a un malentès que un nen es quedés sol durant una hora

DCIM100MEDIADJI_0023.JPG

Vallnord Pal-Arinsal ha lamentat mitjançant un comunicat que un nen es quedés sol durant una hora a l’estació divendres passat.

Des de Pal-Arinsal s’ha emès el següent comunicat al respecte:

La setmana passada, una família de procedència espanyola va escollir l’estació per esquiar i realitzar classes col·lectives i particulars pels seus fills menors.

Els fets van succeir el passat divendres dia 1 de març en un intercanvi de classes d’esquí. El menor es trobava amb una monitora realitzant classes col·lectives i aquesta havia de deixar l’infant en un punt en concret perquè aquest pogués procedir, seguidament, a realitzar una classe particular amb un altre monitor, juntament amb el seu germà de menys edat. Cal destacar, que el servei de recollida i acompanyament dels menors des d’una activat a d’altra no és un servei habitual ofert per l’estació, i que ho han de fer els pares, però en aquest cas s’havia acordat entre els pares i els monitors, per tal de facilitar que els pares poguessin aprofitar el seu temps d’esquí mentre el fill més petit dels dos, no acabava la seva classe, que serien els monitors els que farien la recollida i lliurament.

L’estació es va assabentar del fet de que al moment d’acabar la classe col·lectiva del menor de més edat, el monitor per un malentès ocorregut segurament perquè aquell dia no era el monitor habitual, no va recollir al nen i acompanyar-lo a la classe del seu germà de menys edat, sinó que el va deixar al lloc de recollida (punt de trobada) on s’acaben les classes.

Quan tenim coneixement, es va atendre d’immediat a la família afectada, a través dels departaments corresponents i previstos a l’efecte, assumint com no pot ésser altrament el malentès ocorregut, proposant a la família diverses compensacions, que malgrat els nostres esforços no han estat de la seva conveniència.

D’igual forma, també es va oferir, en compliment del protocol establert, la possibilitat d’efectuar la corresponent queixa a consum, i la família ha deixat constància per escrit dels fets  en el corresponent full d’incidències, havent estat sempre atesos i acompanyats per membres de l’equip d’atenció al client, de la monitora afectada, i pels directors de l’escola d’esquí i de l’activitat de Snowplus.

Ens lamentem de la incidència ocorreguda pel malentès de la monitora responsable durant la classe del menor que, tenint en compte que en cap cas es una tasca habitual oferta, no va tenir clar que havia d’acompanyar al nen amb el seu germà de menys edat, i sense declinar la responsabilitat de l’estació, per un fet tan desafortunat d’un dels seus col·laboradors, continuem oferint a la família una via de diàleg per tal de poder resoldre satisfactòriament aquesta situació, en termes raonables i proporcionals.

D’altra banda, i a nivell d’organització interna, s’han pres les mesures escaients per esclarir les responsabilitats i establir les mesures correctores als efectes de que aquests fets no es puguin reproduir.

Des de sempre, l’objectiu principal de l’estació Vallnord – Pal Arinsal és la garantir la seguretat dels menors així com la confiança dipositada en els monitors. L’estació lamenta profundament els fets i més quan es tracta de la seguretat d’un menor i de la seva estabilitat moral. Es treballa de manera constant per a que casos com aquests no succeeixin.

En tot cas, es considera que un fet d’aitals característiques s’ha de resoldre privadament en comunicacions internes entre la família afectada i l’estació, mantenint per la nostra part, totalment oberta la via de diàleg, o altrament la via policial que segons haurien manifestat públicament haurien iniciat, indret en què si som convocats, procedirem a facilitar els detalls i explicacions que resultin convenients. Si la família ho considera oportú també pot presentar la denúncia al departament de consum corresponent, lloc en què també es podrà intentar arribar a solucions amistoses i pactades.

TOTES LES NOTÍCIES