Per què el menjar ecològic és tan car? Un xicotet productor pot argumentar que requereix més feina el manteniment d’un camp sense productes fitosanitaris, però la implantació d’aquests cultius de forma extensiva per part de grans empreses i l’elaboració de productes ecològics de forma industrial no ha suposat un excessiu abaratiment dels preus. Amb la idea de “democratitzar el consum de productes orgànics i convertir-los en un dret i no en un luxe” ha nascut la startup valenciana Organic Boosting. El seu únic soci i CEO, Borja Valero, conta que és possible assolir-lo: “Cal abaixar els preus, nosaltres hem trobat la manera de fer-ho”.

Es tracta d’una idea senzilla al mateix temps que revolucionària: s’ofereix com a oficina d’exportació per a productors ecològics i, especialment, com a oficina de compres per a supermercats que volen comprar directament des de l’origen, sense intermediaris. És a dir, Organic Boosting treballa directament amb els departaments de compra de supermercats internacionals -sobretot de fora d’Europa-, adquireix les marques ecològiques que demanen, fan la coordinació i envien els contenidors (a Kuwait, Aràbia Saudí o Guatemala).

“Tot això l’acompanyem amb tecnologia. Tenim un software que ajuda els supermercats a generar els pallets de forma totalment autònoma, poden veure en una pantalla què hi ha dins de cada contenidor. Fan la comanda i nosaltres ens encarreguem de les compres. És com un marketplace gegant”, explica Valero.

Ser l’estructura del supermercat a Europa

Quina seria la diferència entre ells i un intermediari a l’ús? “Nosaltres formem part de l’estructura del supermercat a Europa. Som els aliats de supermercats que no són europeus i fem per ells una tasca externalitzada de gestió de compres europees”, aclareix el CEO. D’aquesta manera, assegura que poden comprar “molt més barat” perquè no passen per intermediaris internacionals i locals, que “pugen bastant els marges de compra en l’alimentació ecològica”. Per aquest motiu, Valero conta que no necessiten “estrényer a ningú” i tant el supermercat com el productor “no tenen per què perdre capacitat econòmica o marge comercial”.

Per tant, què guanyen els supermercats amb Organic Boosting? “Transparència màxima perquè tenen accés a totes les factures de compra i saben què guanyem nosaltres, aconsegueixen un millor preu i tenen accés a un software específic”. El preu per al consumidor final es pot reduir entre un 10 i un 20%.

El preu per al consumidor final dels productes comprats per Organic Boosting es poden reduir entre un 10 i un 20%

Hui la startup treballa amb empreses com Blat Market, NutraZen, Dulcesol o Liquats Vegetals i de moment mou productes no peribles com alimentació infantil, galetes, grans, cereals o llegums. Opera en tot el món, tot i que estan centrats en Orient Mitjà i Amèrica Llatina. “Els indicadors són positius, estem augmentant la facturació i el nombre de proveïdors i de supermercats”, afirma Valero; espera arribar als 50 proveïdors i un total de 700 productes a finals d’any.

“Reduïm els actors de la cadena de valor i aconseguim menys marges al mig”

“El gran problema de l’ecològic és que no s’estén com deuria, encara que ha augmentat molt el seu consum en els últims anys, perquè hi ha molts actors en la cadena de valor: distribuïdor local, internacional, supermercat. Nosaltres els reduïm i aconseguim menys marges al mig, només queda el del productor, el xicotet de compres i el del supermercat. Així pot arribar el producte més barat al lineal i més gent es pot apuntar al seu consum. Acomplim la nostra missió: fer de l’alimentació ecològica un dret i no un luxe”, reitera Valero.

El CEO de moment és caut en qüestió de números. “La inversió inicial és més de temps que de diners”. Però sí que ha configurat una plantilla de serveis que dóna suport als supermercats per crear la seua pròpia marca blanca en ecològic. De moment tampoc han rebut inversió externa, però estan en el programa Garaje de Lanzadera: “Ens aporta el context perfecte per muntar una empresa. Ací podem trobar tot allò que un emprenedor necessita”.

Organic Boosting compta amb una plantilla composta sobretot per autònoms externalitzats i l’objectiu és arribar a un equip fixe de vendes de quatre persones, a més d’un equip externalitzat de comunicació i màrqueting i un altre financer.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada