Ordino ofereix una ruta fotogràfica per dinamitzar el nucli històric amb les noves tecnologies

El Comú d’Ordino ha posat en marxa una nova iniciativa per dinamitzar i donar a conèixer el nucli històric de la parròquia tant als ordinencs i andorrans com als turistes que visiten el poble. Es tracta d’un recorregut fotogràfic per alguns dels carrers més amagats del centre on es podran veure onze imatges i accedir a informació sobre les tradicions que s’hi representen, així com a les activitats turístiques programades a la parròquia, a través de codis bidimensionals QR i l’accés a la xarxa Wi-Fi instal·lada per Andorra Telecom.

Sota el títol No te’l perdis, els departaments de Turisme i Comunicació d’Ordino continuar amb la tasca de dinamització del nucli històric del poble i per això proposen una exposició amb onze fotografies realitzades entre el 1890 i el 1945 i cedides per l’Arxiu Nacional d’Andorra on es mostren diferents tradicions; algunes que encara perviuen, com les Caramelles, i altres que han desaparegut de la parròquia, com els encants de Sant Antoni, segons ha reconegut la cònsol menor d’Ordino, Consol Naudí.

El recorregut comença a la Casa Museu d’Areny Plandolit i passa pel carrer de la Grau, la placeta del Pajó, el carrer del mig, la placeta del Ferino, el carrer Perdut i la gravada de Rossell. ‘Carrers amb interès turístic i històric que quedaven perduts’, segons ha indicat el conseller de Comunicació, Ludovic Albós.

El projecte sorgeix, com ha explicat, seguint la iniciativa d’Smart Cities (ciutats intel·ligents), que permet utilitzar les noves tecnologies per oferir un valor afegit als habitants i visitants del poble. En aquest cas, a través de la instal·lació de tres antenes de Wi-Fi per part d’Andorra Telecom i de l’aplicació de codis QR a les imatges i panells informatius, els usuaris poden enllaçar amb informació relacionada amb les tradicions i els llocs que s’exposen, així com amb les activitats i l’oferta turística de la parròquia.

Tot i que la xarxa Wi-Fi s’haurà d’acabar de millorar per donar cobertura als carrerons del nucli històric, com ha reconegut un dels tècnics, la majoria de punts estan connectats i aquesta és la primera fase d’un projecte que continuarà amb ‘serveis interactius intel·ligents’, segons ha apuntat el director d’Atenció al client i màrqueting d’Andorra Telecom, Jordi Nadal. Aquesta segona part volen posar-la en marxa aquest any, ha assegurat Nadal, i volen utilitzar els coneixements que s’extreguin de l’ús de la xarxa dels usuaris per enviar ofertes dels establiments i activitats de la parròquia, per exemple.

L’exposició estarà activa durant tres mesos i té una voluntat de ser ‘polièdrica’, ha dit Albós. És per això, que de cara a l’hivern o a la temporada vinent es podria repetir l’experiència amb imatges de neu o d’altres atractius de la parròquia, ha assenyalat el conseller.

2 comentaris

  1. Molt bona iniciativa! I un bon exemple d’activitats per fer a altres llocs. L’enhorabona al Comú d’Ordino.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.