Operació detox post nadalenca

El  Nadal han arribat a la seva fi i hem tornat a la rutina amb la necessitat de recuperar una miqueta el seny. Perquè està bé saltar-se un poquet les regles en època festiva, però també ho és tornar a recuperar els bons hàbits. A qui no li ha vingut de gust una bona amanida després dels plats plens de sabor i calories? És el moment de frenar i somriure. Hem començat aquest 2018 proposant-vos fer esport per sentir-te bé i avui volem fer juntes l’operació detox post-Nadal. No és el moment de penedir-se, sinó de gaudir del nou any, cuidant-nos una miqueta més.

Aposta per una alimentació saludable
No és cap novetat, però sí que val la pena recordar la importància de gaudir de la nostra alimentació, creant una dieta que sigui saludable per al nostre organisme. Com ho fem?

  1. Compra amb una llista i després de dinar. Sempre és recomanable anar al supermercat sadollada, ja que no cauràs en temptacions i podràs adquirir els productes que realment necessitis per dissenyar una alimentació equilibrada i saludable. A més, dóna-li prioritat als productes frescos i ecològics (amb l’etiqueta KM0).
  2. Passa més temps entre els fogons. A més d’estalviar, tindràs un control de les quantitats i dels productes emprats en les elaboracions. Quan anem a un restaurant, ens donem més llicències pel que fa a la quantitat de menjar que ingerim i ens decantem per plats més calòrics (perquè en veure’ns a la carta no podem resistir-nos). Pots fer un milió de plats a la teva cuina, mentre que gaudeixes de l’art culinari, i sense deixar de banda la teva salut. Els aliments cuinats al vapor i al forn són ideals: saborosos i baixos en greix.
  3. Els capritxos sí, però amb moderació i millor al matí. Si no et pots aguantar les ganes d’un dolç, gaudeix d’ell al començament del dia, així el cos fa la digestió i tens més temps per cremar les seves calories. Això sí, els capricis han de ser puntuals: si els convertim en part de la nostra rutina, deixen de ser especials.
  4. NO al picar calòric durant les hores de treball. Tens gana durant la rutina? No caiguis en snacks calòrics: opta per cereals, iogurt o una fruita per saciar, així arribaràs amb menys gana al menjar, sense caure en els aperitius calòrics.
  5. Pren molts greixos (saludables), presents en aliments com la fruita seca, el iogurt, l’ou, l’alvocat o la carbassa.
  6. No et saltis cap àpat. Sí que és el moment de frenar, però no vulguis compensar els excessos amb dejuni. Realitza les cinc àpats al dia i evitaràs l’ansietat i donaràs equilibri a la digestions.
  7. Plus d’hidratació! A algunes persones els costa beure els vuit gots al dia recomanables. Però hi ha alternatives: apostar per begudes hidratants com les infusions i consumir aliments rics en aigua com les hortalisses o les fruites.

Mima’t per dins i per fora

  1. Esport sí, el que tu vulguis i millor en companyia. Com et vam explicar a l’entrada de l’esport com un repte per a 2018, practicar qualsevol activitat física és sempre recomanable i imprescindible per a una vida saludable. Hi un milió de formes de gaudir de l’esport, només has d’escollir la que més t’agradi. Si ho fas acompanyat, l’activitat serà més dinàmica i us podreu donar suport mutu.
  2. Dorm més i millor. L’ideal és descansar entre 7 i 8 hores, així estaràs més preparada per enfrontar-te a tots els imprevistos del dia a dia.
  3. Adéu als mals hàbits, com fumar. El tabac només proporciona efectes perjudicials per a la teva salut és el moment de deixar de perdre els diners i la salut per un vici. El notaràs en tot: en l’olfacte, en el gust, els teus pulmons….
  4. Cuida molt la pell del teu rostre i la del cos. Assumeix una bona rutina d’higiene i hidratació facial i utilitza els cosmètics específics per al teu cutis. Així aconseguiràs una pell radiant en cada moment i evitaràs les arrugues d’expressió. El cos també necessita els seus mims: a més de la neteja corporal, assegura’t que està ben hidratat i realitza de tant en tant una exfoliació (com et vam explicar a Exfolia el teu cos i aconsegueix una pell fantàstica). Recorda que amb el fred, hi ha zones que pateixen més, com els llavis o les mans.
  5. Dedica’t temps per desconnectar de les petites preocupacions i descobrir els plaers simples de la vida. Per molt que t’agradi la teva feina, sempre és un bon moment per deixar les tensions a un costat, relaxar-nos i gaudir. L’spa de l’hotel de Royal Hideaway Corals Resort (Tenerife) és una bona opció per fer-ho.

Per www.bellezaactiva.com / AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.