Opel Meriva

opel-merivaCaracterístiques

El nou Opel Meriva és un monovolum de 4,30 metres de longitud, que presenta nou disseny i especificacions. La línia exterior del Meriva, recorda els nous Astra i Insignia i presenta un estil harmònic i expressiu, amb un augment de la superfície de vidre. A l’interior, ens trobem amb un ampli i acollidor habitacle, al qual contribueixen els confortables seients, la il·luminació ambiental, els materials utilitzats i l’alt nivell d’acabats i de tacte.

El nou Meriva permet equilibrar dos conceptes: estil i funcionalitat per oferir les màximes prestacions.

La flexibilitat del vehicle s’aprecia en el sistema d’obertura de les portes, que permeten un angle de gairebé 90 graus, per facilitar-ne l’accés. L’interior és també totalment modulable. En aquest sentit, els seients posteriors externs es poden desplaçar cap a endavant i cap al centre, creant un nou espai interior, ampliant, si cal, l’espai de càrrega. A més a més, l’interior inclou un total de 32 espais portaobjectes, de manera que tot queda perfectament desat. Destaca de l’interior el sostre solar d’àmplia superfície de 2,2 metres. Una opció que aporta major sensació d’amplitud.

Motor

En benzina, les opcions són l’1.4 de 120 cavalls i l’1.4 de 140 cavalls; mentre que en dièsel, la gamma inclou l’1.3 CDTi, l’1.7 CDTi de 110 cavalls i l’1.7 CDTi de 130 cavalls. El vehicle pot disposar de l’opció Start/Stop, mitjançant el motor s’atura quan hi ha una detenció del vehicle i reprèn la marxa un cop el conductor prem l’accelerador.

Seguretat

Mitjançant el sistema Safetec, se sincronitzen tots els dispositius i solucions en matèria de seguretat activa i passiva per tal d’aconseguir la major eficiència. En seguretat passiva, el Meriva inclou coixins de seguretat frontals, laterals i de cortina, sistema de pedals retràctics, recolzacaps davanters actius…. En seguretat activa, cal fer especial menció dels fars automàtics i del sensor de pluja. Dintre de l’equipament de seguretat, cal esmentar el sistema d’estacionament pilotat, que detecta els obstacles situats al davant o al darrere del vehicle i alerta el conductor amb senyals acústics.

D’altra banda, el fre d’estacionament elèctric s’incloude sèrie i s’acciona prement un botó i automàticament s’allibera quan es torna la marxa.

També hi ha un assistent per engegada en pendent, que està disponible opcionalmenti que evita que el cotxe es desplaci cap a enrere sense necessitar d’activar el fre d’estacionament.

Per El Tot Granollers / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada