A partir d’avui dilluns 6 de maig i fins el pròxim dia 17 estan obertes les preinscripcions del Programa de Qualificació Professional Inicial (PQPI) a la Seu d’Urgell que ofereix un nou perfil professional, el d’auxiliar en vendes, oficina i atenció al públic. Aquest PQPI està adreçat a joves a partir de 16 anys o que els facin abans del 31 de desembre d’enguany.
Les preinscripcions cal formalitzar-les al Telecentre de l’Alt Urgell, situat al carrer Capdevila de la Seu d’Urgell. Per a més informació es pot trucar al 973 350 010, extensió 8089.
El perfil d’auxiliar en vendes, oficina i atenció al públic és un perfil professional que s’emmarca dins el perfil professional de comerç i permet la continuïtat de la seva formació professionalitzadora en cicles formatius d’administració als centres de la ciutat.
Aquests estudis capaciten per ajudar en la venda de productes o serveis a través dels diferents canals de comercialització, contactar amb clients i clientes, i organitzar els procediments administratius de l’activitat empresarial.
Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI)
Els programes de qualificació professional inicial (PQPI) s’adrecen als nois i les noies que finalitzen l’etapa de l’ensenyament secundari obligatori sense haver obtingut el títol de graduat/ada en educació secundària obligatòria (ESO). Han de tenir 16 anys o complir-los abans del 31 de desembre de l’any d’inici del programa.
La finalitat d’aquests programes és proporcionar una formació bàsica i professional que faciliti la incorporació al món laboral o la continuïtat de l’itinerari formatiu, especialment en la formació professional específica de grau mitjà, un cop superada la prova d’accés.
Els programes també donen opció, als joves que ho desitgin, de fer una formació complementària per tal d’obtenir el títol de graduat/ada en ESO.
L’objectiu dels PQPI és que tots i totes les alumnes assoleixin competències professionals pròpies d’una qualificació de nivell 1 dins l’estructura actual del Catàleg nacional de qualificacions professionals i de la formació professional, com també que tinguin la possibilitat d’una inserció sociolaboral satisfactòria i ampliïn les seves competències bàsiques per prosseguir estudis en els diferents ensenyaments.