Nova publicació d’Esteve Vilarrúbies sobre els comerços emblemàtics barcelonins

 pastisseria La Colmena, a la Plaça de l'Àngel de Barcelona
Pastisseria La Colmena, a la Plaça de l’Àngel de Barcelona

Amb la publicació de Comerços Emblemàtics de Barcelona (Editorial Efadós), el fotògraf Esteve Vilarrúbies vol posar èmfasi en “les tres P” que requereixen el comerç històric de la ciutat: promoció, protecció i preservació. El llibre desitja  augmentar el coneixement que els barcelonins tenen dels establiments emblemàtics i al mateix temps fomentar que s’introdueixin en les rutes turístiques.

En la selecció del centenar de comerços descrits en el llibre, Vilarrúbies ha seguit dos criteris fonamentals: poder acreditar que no han canviat la seva ubicació ni tampoc l’activitat productiva. Per garantir aquests dos paràmetres, el fotògraf ha hagut de fer una extensa investigació en els anuaris comercials barcelonins, fet que li ha permès conèixer informació fins ara desconeguda sobre alguns establiments.

El llibre, que ha comptat amb la col·laboració de Josep Maria Roig, propietari de la pastisseria La Colmena i president de l’Associació d’Establiments Emblemàtics (AEE), es divideix en sis capítols: Alimentació, Moda i complements, Oci i cultura, Restauració i una darrera secció sobre activitats vinculades a oficis o a la indústria. Com a epíleg a cadascun d’aquests capítols, també es mostren imatges d’establiments ja desapareguts, però que perviuen en la memòria col·lectiva de Barcelona, com ara El Indio o Musical Emporium.

Amb la publicació d’aquesta obra, l’AEE reforça la seva aposta per la promoció editorial del teixit comercial històric. En col·laboració amb el Fons d’Imatges de Comerç de Catalunya, l’abril del 2019 va presentar ‘Establiments emblemàtics. La guia dels establiments emblemàtics’, amb il·lustracions de Joan Bueno i fotografies del mateix Esteve Vilarrúbies.

Ens de Comunicació

TOTES LES NOTÍCIES