Nova proposta de Pla director urbanístic aeroportuari de l’aeròdrom de la Cerdanya

El Departament de Territori i Sostenibilitat treballa en una nova proposta per al Pla director urbanístic aeroportuari (PDUA) de l’aeròdrom de la Cerdanya, que el director general d’Ordenació del Territori i Urbanisme, Agustí Serra, ha presentat aquest dijous als alcaldes de Das i Fontanals de Cerdanya.
 
El PDUA és una figura de planejament que aborda tant els aspectes urbanístics com els aeroportuaris, de la qual han de disposar totes aquestes instal·lacions, segons disposa la Llei d’aeroports, heliports i altres infraestructures aeroportuàries, aprovada el 2009. L’objectiu d’aquest tipus de pla és qualificar la zona de servei segons la seva titularitat, detallar les servituds aeronàutiques que afecten els terrenys de l’entorn, ordenar tot l’àmbit i especificar les condicions que s’han de respectar per al funcionament de la infraestructura.
 
Participació ciutadana
 
El PDUA va ser aprovat inicialment l’abril del 2015 i sotmès al preceptiu període d’informació pública, però la seva aprovació definitiva, prevista per al passat mes d’abril, es va posposar per tal de donar resposta a les inquietuds sorgides al territori. Fruit de les converses amb els ajuntaments de la Cerdanya, el Consell Comarcal i els agents socials, el Departament ha posat sobre la taula una nova proposta de Pla que, un cop hi hagi el consens necessari, s’aprovarà inicialment per segon cop la propera tardor i es tornarà a sotmetre a informació pública, per permetre la participació de tots els ciutadans interessats.
 
En tot cas, s’aposta per mantenir l’aviació lúdica i esportiva, ultralleugers, globus aerostàtics, paracaigudisme i vol a vela, com a activitat de referència de l’aeròdrom, i que ha caracteritzat la instal·lació des dels anys 70. No es preveu un augment de la capacitat operativa de l’aeròdrom i en cap cas s’admetrà l’aviació comercial, com tampoc s’havia contemplat en el document que ara estava en tràmit.
 
Menys edificacions
 
El principal canvi que es proposa és reduir l’edificabilitat de l’aeròdrom, limitant els possibles hangars als que siguin necessaris per a l’aviació esportiva en els propers anys.
 
Aquesta reducció de sostre es concentra sobretot en la zona d’aviació general, mentre la zona d’hangars destinats a vol a vela es manté igual que es preveia en el document que s’havia d’aprovar definitivament.
 
Un altre àmbit que es reduiria seria el de la torre de control, terminal, centre social i de tecnificació esportiva de vol a vela. Aquí es preveu ubicar un centre d’alt rendiment esportiu vinculat al vol de muntanya i al vol a vela, així com usos terciaris, hotelers, de restauració i educatius.
 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.