Actualment s’ha tornat del tot vital mesurar les audiències de la xarxa. En primer lloc perquè saber quines són les pàgines a les que més acudeixen els usuaris ens pot demostrar que no sempre el que diuen els mitjans de comunicació tradicionals és la veritat absoluta. D’altra banda perquè qualsevol empresa ha de saber quina posició ocupa la seva pàgina en el rànquing global del ciberespai.

És per aquest motiu que l’any 2011 els responsables dels principals mitjans digitals, van veure realitzada una de les seves màximes aspiracions, fer que IAB Spain, l’Associació per a la Mesura de Mitjans de Comunicació, convoqués un concurs per dictaminar quina empresa s’encarregaria del mesurament digital. En aquest concurs va resultar com a guanyadora l’empresa ComScore imposant-se a Kantar Media i Nielsen.

Temps després, l’última de les companyies nomenades ha anunciat que deixarà la seva activitat de mesura de la xarxa a Espanya. Els motiu no gaire clars ja que a Espanya Nielsen registrava xifres econòmiques gens menyspreables, han afectat també als mesuraments que la companyia feia en altres països d’Europa deixant sucursals només al Regne Unit, Alemanya i Itàlia.

Es tracta d’una mala notícia per a la xarxa espanyola. La multiplicitat d’empreses mesuradores és necessària perquè hi hagi diferents punts de vista als que aferrar-se més allunyats de les xifres de Google Analytics.

Per Tecnonews / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada