Nens que miren el futur per cuidar el medi ambient

El Comú d’Escaldes-Engordany ha acollit aquest matí el lliurament de premis del Concurs d’iniciatives ambientals que organitza el Centre Andorra Sostenible amb la col·laboració del Comú.

El projecte guanyador en la categoria escolars i universitaris, i que s’ha emportat els 1.500 € de premi, ha estat la iniciativa «Sostenibilitzar-nos», de l’Escola Andorrana de Segona Ensenyança d’Ordino. Aquest projecte, en la línia de l’ideari del centre pel que fa als alumnes (ciutadans implicats en el seu entorn proper i amb voluntat de canvi dins la societat), estava plantejat per treballar tres eixos: l’ecologia, l’economia i els aspectes socials. S’ha portat a terme una bateria d’accions relacionades amb els residus, la natura i el consum responsable, com la brigada de neteja de patis, la construcció d’un jardí vertical hidropònic, els tallers de música amb material reutilitzat, els tallers de paper reciclat, la fotodenúncia i la neteja de l’entorn durant el Clean Up Day, el foment de la carmanyola en els dinars, etc. En aquest sentit, el jurat ha valorat molt positivament que fos un projecte de centre que ha treballat d’una manera àmplia i integrada aspectes ambientals i socials de la sostenibilitat, que ha fomentat la participació directa i activa de l’alumnat, i que les accions desenvolupades han suposat una millora ambiental contrastada en l’entorn de l’escola. Alhora també s’ha destacat el treball que s’ha fet en la memòria explicativa del projecte.

El segon premi d’enguany ha recaigut en la iniciativa «Som natura», de l’Escola Andorrana de Sant Julià de Lòria. Aquest projecte ha volgut potenciar el vector mediambiental del patrimoni natural i la biodiversitat a través del centre d’interès «El racó d’en Joan», un espai de natura a l’escola en funcionament des del maig del 2017. En concret, aquest espai integra un hort on els alumnes planten i tenen cura de patates, cebes, tomàquets, carbasses, carabassons i albergínies, a més d’un compostador de residus orgànics i un punt de recollida d’aigües pluvials per regar; també es té en projecte la construcció d’un galliner. En aquest segon cas, el jurat ha valorat molt positivament que sigui una acció impulsada pels alumnes (Consellet), el grau de treball col·lectiu assolit pels diferents cursos de l’escola que hi prenen part, i l’aprofitament pedagògic del projecte (educació ambiental a peu d’hort).

Tanmateix, tot i la bona participació en la categoria escolars i universitaris, malauradament enguany el jurat ha declarat deserts els premis en les categories societat civil i empreses, per l’absència de propostes o bé perquè les que s’havien presentat no acomplien alguna de les condicions particulars del concurs establertes a les bases.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.