Neix una nova plataforma per representar els clients afectats per la crisi de BPA

plataforma-afectats-bpaTres advocats del Principat i un empresari, afectats per la crisi de BPA, han posat en marxa una plataforma que vol aglutinar els clients que han patit les conseqüències de la intervenció del banc i així poder exercir “d’interlocutor” per demanar informació al Govern, a l’INAF o a qui sigui necessari sobre la seva situació. De moment compten amb unes 200 persones que s’han adherit a la iniciativa i el perfil de Facebook que han creat ja té 145 amistats. “Si som molts clients tindrem força per esdevenir un interlocutor vàlid”, han indicat els impulsors de la plataforma. D’altra banda, un altre client afectat, Manu Bustelo, que va prendre accions legals individualment, ha assegurat que hi ha altres implicats que s’estan adherint a la seva iniciativa. Bustelo ha afegit que hi ha almenys tres bufets d’advocats interposant demandes per aquesta qüestió.

Els advocats Gemma Martínez, Anna Soler i Xavier Bossa i l’empresari August González han posat en marxa una plataforma per aglutinar els clients afectats per la crisi de BPA i demanar, sobretot, informació. Segons han explicat, de moment compten amb unes 200 persones però volen unir el màxim de clients per tenir més força i esdevenir “interlocutors vàlids” a l’hora de negociar o demanar informació a l’INAF, al Govern o als administradors del banc.

Remarquen que s’estan constituint com una associació sense ànim de lucre, ja que ells mateixos són afectats, i que els clients són “lliures” de dur a terme les accions judicials o legals que considerin. De moment estan fent difusió de la plataforma per comptar amb la màxima representació i s’han posat en contacte amb els advocats dels treballadors i afectats per la liquidació de Banco Madrid.

En el cas de Manu Bustelo, l’afectat ha reconegut que altres advocats s’han posat en contacte amb ell per unir forces i canalitzar els diferents processos oberts a la Batllia en un, però els va remetre al seu advocat per estudiar l’opció més eficaç. Per al client de BPA cada advocat presenta el cas “d’una manera o una altra”, perquè “és la primera vegada que passa una cosa així i està establint jurisprudència”.

L’afectat insisteix que el fet que no sigui un únic grup el que es troba en aquesta situació és un signe de la importància del cas. Assegura que ha rebut contactes de més de dues-centes cinquanta persones i empreses afectades, de nacionalitat andorrana, francesa i anglesa “amb tota classe d’històries”. “Gent que té plans de pensions, gent gran, gent que guardava els diners per comprar una casa i altres plans que no poden dur a terme”, ha descrit Bustelo, que ha insistit en les ganes de “defensar els nostres drets” i fer veure a altres clients que és possible emprendre accions legals pel cas BPA.

Text i foto: ANA

TOTES LES NOTÍCIES