Una estimació de fins a 2.000 visitants al dia, permetria als accionistes de Camprabassa recuperar la inversió que s’ha fet en el parc d’animals de Naturlàndia en un termini de 5 a 10 anys. Ho ha dit aquest dijous la cònsol major de Sant Julià, Montserrat Gil, que a més ha avançat l’acord amb les escoles del país per a que 140 infants de maternal celebrin el seu final de curs al parc lauredià. D’altra banda el Comú ha presentat també el procés per escollir els noms de les dues mascotes del parc, un llop i una óssa, que estaran presents a partir de l’obertura en senyalitzacions al parc, en productes de marxandatge i iniciatives de màrqueting. Els encarregats d’escollir els noms seran els alumnes de primer cicle de les escoles de la parròquia.

La cònsol major de Sant Julià, Montserrat Gil, considera que el ‘no només motor econòmic, sinó també motor didàctic’ de la parròquia, Naturlàndia, guanyarà visitants amb l’obertura del nou parc d’animals, el proper 4 de juny. Gil estima que el nou parc, sumat a la futura casa de colònies, faran possible entrades de fins a 2.000 visitants al dia en temporada alta. Pics que, segons la cònsol, ja s’han aconseguit en temporades passades. Amb aquestes xifres, ‘les mateixes que a parcs semblants’ Gil considera que es podria amortitzar la inversió feta en la zona d’animals en un màxim de 10 anys sent ‘molt prudents i curosos’.

En aquest sentit la cònsol ha volgut valorar ‘tot l’esforç que s’ha fet a nivell d’inversió, perquè sinó, després no es poden tenir els revinguts que s’esperen’. Per part del Comú, ha avançat que, a falta de xifres definitives que es publicaran després del consell d’administració de Camprabassa al juny, ‘estan contents de la despesa que s’ha fet i de la gestió d’aquesta despesa’.

L’objectiu per a Naturlàndia és ara ‘omplir les quatre temporades de l’any’, per poder arribar a les estimacions més optimistes d’ingressos. La nova casa de colònies projectada al camp base ajudarà que hi hagin estades més llargues d’infants que, a més, visitaran el parc d’animals. De fet, uns 140 nens i nenes d’escoles del país han confirmat ja la visita al parc al juny per celebrar el final de curs, una estada que fins ara es feia a AINA. Pel que fa al treball comercial, Montserrat Gil ha anunciat que ja hi ha contactes amb els mateixos operadors turístics que treballen el turisme de neu tant a Catalunya com a França i s’ha mostrat satisfeta per la ‘implicació’ d’Andorra Turisme en el projecte.

Les declaracions s’han produït en el marc de la presentació de les mascotes del parc. El llop i l’óssa, animals presents al parc, són els escollits per donar vida als personatges que faran d’eix per donar imatge a tot el relacionat amb les instal·lacions. Les mascotes, que s’han triat pel que ‘representen a nivell mitològic’ i per les ‘seves característiques’, seran batejades a través d’un concurs en què participen al voltant de 200 nens de primer cicle dels tres sistemes educatius. D’aquesta part del procés sortiran divuit noms i un comitè pedagògic del parc n’escollirà un per sistema educatiu, de manera que en quedaran tres per a cada mascota. Entre el 17 de maig i el 2 de juny tothom que vulgui podrà votar per un d’aquests tres noms a través del Facebook de Naturlàndia. Aquest dijous mateix arribaran al parc, que s’inaugurarà el 4 de juny, els óssos que van sortir aquest dimecres procedents del parc de la natura de Cabárceno, a Cantàbria.

1 comentari

  1. De veritat esperen tenir 2000 visitants al dia??? Doncs que m’expliquin d’on els treuran…
    I per altra banda, què té de didàctic ensenyar a nens i nenes animals engabiats??? Potser hauríem d’evolucionar una mica i ensenyar valors de respecte envers els animals i la natura. Però això no es pot fer a Naturlandia ja que justament proposa el contrari: respecte nul per la natura i pels animals!!!!
    Em fa pena el meu poble

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada