Natalie Tours preveu que els turistes russos augmentin un 30% aquesta temporada

natalieL’operador turístic Natalie Tours preveu que els turistes russos que visitin Andorra aquesta temporada augmentin un 30%. Així ho ha indicat la seva directora general, Natalia Vorobieva, durant la celebració del segon congrés que ha organitzat al país amb la participació de 120 agents de viatges principalment de Rússia però també de Bielorússia i Ucraïna. L’operador turístic portarà aquest hivern més de 18.000 turistes, dels gairebé 50.000 que Andorra Turisme calcula que passaran pel país durant la temporada d’esquí. Per Natalie Tours, els russos, malgrat que el trajecte sigui més llarg, ‘tenen Andorra com la primera destinació d’esquí’, sobretot per l’oferta complementària i de compres. Vorobieva calcula que aproximadament, cada visitant d’aquesta nacionalitat fa una despesa diària de 230 euros durant una estada de nou dies.

L’operador turístic Natalie Tours creia que enguany aquest mercat s’estabilitzaria, a causa de la depreciació del ruble respecte l’euro, però finalment ha continuat augmentant i es preveu que l’increment d’aquesta temporada sigui del 30%. D’aquesta manera, l’operador passarà dels 14.000 als 18.000 turistes russos, dels gairebé 50.000 que el director comercial d’Andorra Turisme, Joaquim Tomàs, calcula que visitaran el país durant aquest hivern.

 

D’aquestes xifres un 10% seran turistes provinents d’Ucraïna, i també s’esperen clients de Bielorússia, tot i que amb un percentatge més petit. De fet, la directora general de Natalie Tours, Natalia Vorobieva, considera que el mercat d’Ucraïna pot ser molt interessant per Andorra perquè es troba més a prop i està creixent més ràpidament que el de Rússia. A més, Natalie Tours té previst portar a Andorra durant l’hivern responsables d’agències de viatges d’altres repúbliques de l’exUnió Soviètica, com és Kazakhstan.

Vorobieva també ha indicat que la despesa mitjana dels turistes russos se situa aproximadament en els 230 euros diaris, sense comptar els serveis ja inclosos durant la contractació del viatge. A més, s’observa que estan començant a gastar més en comparació amb els darrers anys, sobretot durant les dates en què celebren el seu Cap d’Any, que són durant la primera quinzena del mes de gener. Segons els responsables de Natalie Tours, el mercat rus té Andorra com a primera destinació d’esquí perquè a banda d’unes bones pistes, ofereix una oferta complementària i de compres que no ofereix cap altre indret que pugui estar més a prop de l’origen.

Pel que fa a l’estiu, Tomàs ha explicat que aprofiten els turistes russos que visiten la costa catalana per portar-los a Andorra, i que estan intentant que puguin pernoctar una o dues nits. En aquest sentit, es calcula que visiten el país uns 25.000 russos durant aquesta estació, ja sigui només amb una excursió de dia o pernoctant. En aquest sentit, el director general de l’agència receptiva al Principat, NT Incoming, Joan Pascual, ha indicat que han confeccionat programes per intentar que pernoctin dues o tres nits però que no acaben de tenir èxit perquè el que volen és platja.

Finalment, Pascual ha dit que per al mercat rus el futur aeroport comercial de la Seu d’Urgell no els serà d’utilitat perquè fan servir avions de grans dimensions que no hi podrien aterrar. A més, cal tenir en compte que la durada de vol és llarga, i que actualment tenen un vol diari a Barcelona perquè és una destinació que ofereix més mitjans per poder omplir els avions.

El segon congrés de Natalie Tours, que se celebra fins divendres, ha portat a Andorra un total de 120 responsables d’agències de viatges de Rússia, Ucraïna i Bielorússia per tal que puguin conèixer el producte de primera mà.

TOTES LES NOTÍCIES