Els quatre estils de natació existents impliquen un gran nombre de músculs. Els músculs abdominals i lumbars s’impliquen en tots els moviments i es tonifiquen amb l’exercici els quatre estils.Els deltoides també tenen una funció important en l’exercici; per tant, la seva tonificació és elevada. Participen de manera diferent en els tres estils amb recobrament aeri.

• Crol-esquena-papallona: els músculs dorsals (gran dorsal, oblic…) fan la principal acció propulsora, ajudats pels bíceps i els pectorals en el començament de la braçada, pels tríceps i els pectorals en la fase intermèdia i pels tríceps al final. Pel que fa a les cames, els que suporten més càrrega (i, per tant, tonificació) són els quàdriceps i els isquiotibials en fer el batiment; també hi participen els glutis, sobretot quan les cames estan en fase ascendent.

• Braça: al començament de la braçada cap enfora treballen els deltoides i el dorsal; en la segona fase (cap endins), els bíceps, els pectoral i el dorsal. En la puntada de peu, els glutis, els quàdriceps i els isquitibials suporten la major càrrega (tonificació), i els bessons s’impliquen en la darrera fase de la puntada de peu.

Per Redacció / Tot Sant Cugat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada