El Grup MoraBanc ha tancat amb un balanç satisfactori els resultats del 2012 i segueix recuperant els fruits de la seva estratègia amb una gestió conservadora i prudent. L’aposta per la solvència, la confiança i la fortalesa s ’ha traduït en unes xifres de tancament que reforcen la solidesa del banc.

Durant el 2012 la ràtio de solvència de MoraBanc ha crescut en 2,3 punts, arribant a un 32%, una xifra que el manté capdavanter a Andorra i entre els bancs més solvents del món. Els recursos gestionats també han crescut en el darrer exercici augmentant un 4,6% i situant-se en 6.374 milions d’euros. El benefici del grup ha estat de 45,2 milions d’euros seguint la tendència del 2011.

La línia de treball i l’estratègia basada en oferir la màxima tranquil·litat als clients han estat reconegudes per Moody’s que ha atorgat a MoraBanc una qualificació A3 en la seva darrera revisió. L’agència ressalta la base financera sòlida i sanejada basada en alts nivells de solvència, juntament amb una marca en banca privada reconeguda, per atorgar al banc aquesta nota destacada.

Aposta per Andorra: més crèdit i més ocupació

Tot i que es manté l’entorn d’inestabilitat i crisi en aquest passat 2012, MoraBanc ha seguit demostrant la seva aposta clara pel mercat andorrà. El darrer exercici, el banc ha destinat 1.135 milions d’euros a inversió creditícia amb un increment global d’un 3% per donar suport tant a projectes personals com professionals. Una altra dada important és que durant el 2012 el nombre d’empleats del grup ha crescut un 4,5%. En un context on la majoria d’empreses redueixen plantilla, MoraBanc continua apostant per incorporar professionals i talent al seu equip d’Andorra i a les seves filials internacionals, conscients que aquest és el major actiu per assolir l’èxit.

Presència a Suïssa, Estats Units i Uruguai

La situació financera de l’entitat permet encarar els seus reptes de diversificació i d’internacionalització, seguint amb el model de Mora Wealth Management, gestores de patrimonis del grup MoraBanc, presents a Suïssa i als Estats Units d’Amèrica. Aquestes gestores de patrimonis han obtingut un creixement de l’activitat d’un 40% el 2012.

A Miami, el grup consolida la seva presència amb un broker dealer, per donar millor servei als clients. A Uruguai, MoraBanc disposa d’una assessoria financera per estar més a prop dels clients de la zona.

Responsabilitat social de l’empresa

L’any 2012 ha estat un any especialment dedicat a la societat, als clients del banc i als treballadors amb motiu del 60è aniversari de MoraBanc que s’ha celebrat amb diferents accions i que va culminar amb un concert d’Ainhoa Arteta, acompanyada per l’andorrà Marc Canturri i l’Orquestra Simfònica de Cadaqués. En l’àmbit cultural destaca també la Temporada de Música i Dansa, organitzada pel banc i que al 2012 va programar concerts de Sarah Chang, una gala d’opereta amb Jose Todaro, el Ballet de l’Òpera de París i els Nens cantors de Viena.

En l’àmbit de la solidaritat, el projecte de Targeta Solidària ha recaptat un import de 105.039 euros durant el 2012, el que suposa un increment de prop d’un 73% i els clients que hi participen han crescut un 26% respecte al 2011 arribant als 5.300 en total. A més durant aquest any s’han incorporat al projecte dos organitzacions més, Infants del Món i La Gavernera.

En matèria mediambiental MoraBanc ha renovat el certificat e)CO2mission que reconeix la neutralitat del Grup en emissions de CO2, cosa que el situa com capdavanter del sector financer a Andorra i Europa. També s’ha col·laborat amb el Govern d’Andorra en l’organització del concurs de fotografies L’Andorra dels paisatges.

En el terreny esportiu, el Grup ha renovat el patrocini amb el BC Andorra per les properes dues temporades i ha continuat l’acord amb el FC Barcelona a través del qual el Grup és Partner Internacional a Andorra del Club blaugrana. També ha participat en el projecte de l’alpinista Cathy O’Dowd, mitjançant una expedició per arribar al Nanga Parbat, amb l’objectiu de fer història pujant la bandera d’Andorra per la serralada Mazeno. L’expedició ha estat reconeguda amb el prestigi ós premi Piolet d’Or.

Text: MoraBanc

2 comentaris

  1. A part segons la noticia es diu que les seves gestores de patrimonis han aumentat un 40%, la seva activitat, fet que no es veu reflexat als beneficis nets del banc, lo qual vol dir que tenen uns costos molt elevats de funcionament(ratio eficiencia ) o també pot ser que tenen uns gestors molt ineficients.

  2. Per començar MORABANC, no es consolide per res com a líder del sector financer andorrà, ja que es el tercer banc d´Andorra en recursos gestionats i beneficis, per beneficis 1er.CREDIT ANDORRA, 2on.ANDBANK, 3er.MORABANK.
    I respecte a la tendencia dels beneficis es a la baixa, ja que el Any 2.011, varen guanyar 46.687 m.Euros, i l´Any 2012, 45.200, lo que represente una baixada de 1,032 %, també es bo comentar que respecte als altres bancs abans descrits, es l´únic que ha baixat beneficis, tot i aumentar un 4,60 % els seus recursos gestionats,es a dir no gestionen bé.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada