centre-transit-2Una de les millores introduïdes en la xarxa viària més ben valorades per l’Àrea de Mobilitat són els sistemes de control de velocitat que ‘han permès millorar molt la seguretat’. Així ho ha indicat el director del departament de Protecció Civil i Emergències -del qual depèn Mobilitat-, Francesc Areny, que ha apuntat que des de la implantació de radars de tram en diverses ubicacions, com el túnel de les Dos Valires o el túnel del Pont Pla s’ha reduït la sinistralitat i han ‘pacificat el trànsit’. Segons Areny, amb aquest sistema hi ha ‘molts menys incidents’ i ‘moltes menys intervencions’ tot i que no ha precisat les dades. Una altra eina que ha valorat positivament són els semàfors de tram, als quals properament s’hi volen incloure càmeres per captar els conductors que no els respectin i poder-los sancionar.

Els sistemes de control de velocitat són, segons l’Àrea de Mobilitat, un dels avenços que han permès ‘millorar molt’ la seguretat de la xarxa viària. Segons ha explicat el director del departament de Protecció Civil i Emergències, Francesc Areny, la implantació dels radars de tram que incorporen sensors d’entrada i sortida dels túnels de les Dos Valires i del Pont Pla permeten controlar la velocitat mitjana dels vehicles i fa que durant tot el recorregut els conductors no puguin superar la velocitat marcada.

Amb aquestes mesures, ha dit Areny, s’ha ‘reduït la sinistralitat’ i ‘pacificat el trànsit’. Això, segons el director de Protecció Civil, ‘vol dir que tenim molts menys incidents i moltes menys intervencions’. Tot i que ha assenyalat que els sistemes fa poc temps que funcionen i encara no disposen de dades, ha manifestat que en els trams regulats amb aquest sistema hi ha ‘molt poques incidències’.

Una altra eina que es veu de forma positiva són els semàfors regulables. Fa aproximadament un any es van instal·lar a la Massana i al mes d’octubre es va licitar la instal·lació d’aquests senyals a l’avinguda de Santa Coloma, ha recordat Areny. A la Massana, segons el director del departament, el resultat és ‘totalment satisfactori’. A més, amb el concurs per instal·lar els semàfors de Santa Coloma s’inclou la compra de dues càmeres que es podrien ubicar als senyals d’aquesta avinguda però també als de la Massana o en qualsevol semàfor ‘per captar les imatges dels vehicles que passen el semàfor en vermell’. D’aquesta manera, els vehicles que passin un d’aquests semàfors en vermell serien fotografiats ‘el que suposa una sanció de retirada del permís de conduir’ durant quinze dies, ha recordat.

Per últim, Areny ha defensat la construcció de rotondes per ‘eliminar girs a l’esquerra’, sobretot en els punts més sensibles. A més, ha considerat que ‘agilitzen la circulació’.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada