MGM i Youtube

El passat 19 de gener va ser una data històrica per a dos sectors. Un d’ells clarament és el de les NNTT, l’altre és el de la cultura audiovisual. És clar, el passat 19 de gener quedava clausurada la pàgina de descàrregues Megaupload i amb això s’iniciava un nou període en el que a tots dos mons fa. Milions d’usuaris es van quedar sense gran part de la informació que posseïen i el mateix nombre sense la possibilitat de descarregar arxius de forma gratuïta.

Molts han estat els que s’han afanyat a ocupar el lloc on abans hi havia la web de Kim Dotcom. Petites plataformes videoclub i grans plataformes a hores d’ara veuen amb bons ulls invertir en la compra de pel·lícules de qualitat.

No és estrany doncs que Youtube hagi anunciat un acord amb la companyia cinematogràfica Metro Goldwyn Mayer. A partir d’ara es podran llogar més de 600 pel·lícules de l’emblemàtica productora a través de la pàgina web de Google.

Amb més de 9.000 pel·lícules el portal s’està convertint en un dels referents mundials de cinema, convertint-se en el nou Spotify de la imatge.

Aquest és un mercat a l’alça. Les xifres no fan altra cosa que confirmar-ho. Mentre el 2011 van ser 1.400 milions de pel·lícules les que es van visionar de forma legal als Estats Units, per a aquest 2012 s’esperen 3.400 milions.

Per Tecnonews / ACPG – Redacció

TOTES LES NOTÍCIES