Més de 380 alumnes coneixen el mètode científic

Incentivar la competència científica dels alumnes perquè tinguin curiositat pel seu entorn, es facin preguntes, observin la realitat, formulin hipòtesis, indaguin i explorin possibles solucions. Aquest és un dels principal objectius amb el qual s’ha celebrat el cinquè Congrés de ciència a la vida quotidiana. A l’edició d’enguany, impulsada per la Universitat d’Andorra (UdA), s’hi han afegit les escoles del sistema educatiu andorrà i espanyol del país i alguns centres de la Seu d’Urgell, amb la participació d’un total de 388 alumnes. 

Al llarg del curs escolar els infants entre 11 i 12 anys de escoles adherides treballen un projecte que es desenvolupa de principi a fi seguint el mètode científic. Aquest dimarts al matí, a l’Auditori Claror de Sant Julià de Lòria, s’han presentat els treballs que s’han desenvolupat durant el curs davant de tots els alumnes participants. La majoria d’aquests han girat al voltant d’experiments relacionats amb les energies renovables i com tirar endavant iniciatives per conservar el planeta. “El certamen també ajuda a fomentar i enfortir la relació entre l’UdA i les escoles”, ha manifestat la coordinadora del bàtxelor en ciències de l’educació, Alexandra Saz. Un cop presentats tots els treballs, Clowntífics ha mostrat als alumnes diversos experiments amb la ciència i ha servit per cloure la cinquena edició.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada