L’Ajuntament de la Seu d’Urgell va fer balanç en el ple celebrat ahir al vespre sobre la política d’habitatge portada a terme, en col·laboració amb l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, en els darrers anys a la nostra ciutat.

Concretament, el primer tinent d’alcalde del Consistori urgellenc, Jesús Fierro, va desgranar la feina realitzada en matèria d’habitatge i lloguer social “que fa temps que hi estem treballant, de manera més intensa des de l’any 2015 a través de l’Oficina Municipal d’Habitatge”.

El primer tinent d’alcalde urgellenc va explicar que actualment hi ha 7 habitatges gestionats directament per l’Ajuntament de la Seu d’Urgell i que en breu el Consistori passarà a gestionar 5 habitatges més, provinents de grans tenidors privats.

Respecte els habitatges gestionats per ADIGSA, però en coordinació amb l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, a la ciutat hi ha 36 habitatges, més 5 d’entitats financeres.

D’altra banda, també hi ha 20 habitatges de protecció oficial en règim de lloguer, gestionat directament pel promotor; 46 habitatges venuts de protecció oficial de règim general; i 45 habitatges venuts en règim concertat.

Pel que fa a la xarxa de mediació en lloguer per a joves, s’han gestionat 16 contractes durant l’any 2016, 22 durant l’any 2017, i fins a data d’avui, 10 contractes durant el 2018, amb un parc viu de 40 habitatges.

Ajuts al lloguer

Una altra acció sobre política d’habitatge que es realitza des de l’Ajuntament és la gestió dels expedients de subvenció de pagament de lloguers. Per anys, el 2016 se’n va gestionar 183; 229 al 2017, i fins a data d’avui, s’han gestionat 271 durant l’any 2018. En aquest sentit, Fierro afirma que “més de 300 famílies de la comarca de l’Alt Urgell, la majoria de la Seu d’Urgell, han obtingut un ajut per al lloguer aquest any 2018”. Cal remarcar que la quantitat màxima d’aquest ajut és de 3.000 euros.

Altres gestions

Un altre servei que realitza l’Ajuntament de la Seu en matèria d’habitatge és la tasca “d’antena” d’OFIDEUTE al territori, fent de mediador per evitar desnonaments en cas d’impagament de la hipoteca o el lloguer.

També des de l’Ajuntament urgellenc es gestionen les prestacions d’especial urgència, que durant l’any 2016 en van ser 29; 11 al 2017, i fins a la data d’avui, han estat 17 durant el 2018, totes elles de manera coordinada amb el Consorci d’Atenció a les Persones de l’Alt Urgell, previ informe tècnic.

Val a dir que l’Oficina Municipal d’Habitatge s’ha convertit en un referent per donar suport en diferent aspectes amb l’objectiu de millorar l’accés a l’habitatge per a tota la ciutadania. “Aquesta continua sent la voluntat de l’Ajuntament de la Seu”, va concloure el tinent d’alcalde Jesús Fierro.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada