Josep M. Membrado-Josep R. Ribolleda (Mitsubishi Evo X – MC Racing), van ser els vencedors del 16è Ral·li Sprint de Sant Julià, després de marcar el millor registre en les 6 especials de velocitat que es van disputar. El ral·li, organitzat per l’Escuderia Osona, és el punt de partida del calendari català de l’especialitat malgrat no ser vàlid pel Campionat de Catalunya.
Van acompanyar a Membrado-Ribolleda en el podi final, Llinás-Haro i Domingo-Venceslao que van acabar la prova separats per solament 4 dècimes.

El Sant Julià 2013 va estar marcat, sobretot en la jornada del shakedown, per la lleugera nevada que va caure en l’escenari de la prova la nit anterior a la disputa de l’esmentat test. Quan es va iniciar hi havia neu en algunes zones de l’asfalt, després aigua i al final hi havia moltes zones en les quals l’asfalt es va assecar. Cal destacar que el ral·li es va disputar amb sol, fred i asfalt sec en general.

La primera secció del St. Julià 2013 va tenir un inici molt ajustat. En el Coll de Mansa, Membrado i Domingo van compartir el scratch mentre que Llinás quedava a 4“. En la següent especial (Collsaplana), Membrado es va distanciar una mica més dels seus rivals acabant aquesta secció inicial amb més de 13” d’avantatge sobre els seus rivals i, per tant, havent fet un pas quasi decisiu de cara a aconseguir el triomf. Com bé deia al final, era important no cometre ni una errada. I així va ser, a partir d’aquest moment les diferències van ser mínimes però sempre favorables a l’equip campió. L’esglaó mes alt del podi no es va escapar.

Malgrat el llarg període d’inactivitat, l’actual campió de l’especialitat va mostrar un excel·lent nivell en la disputa dels primers quilòmetres cronometrats de la temporada, així comentava la seva actuació: Tot i la diferència que hem aconseguit al final del ral·li, la meva opinió és que ha estat un ral·li molt igualat entre els tres equips que hem estat en el podi i que, nosaltres hem estat més regulars en totes les especials disputades. És cert que malgrat portar molt temps sense competir m’he sentit molt còmode al volant del Mitsu. Començar guanyant et fa sentir optimista de cara a properes cites, encara que som conscients que no ens podem desviar del pla de preparació previst per cada prova. Parlant de la línia a seguir en la preparació de les competicions, el St. Juliá va ser una mica atípica: És cert que ha estat una mica diferent, diguem que aquesta vegada hem dedicat més temps a la posada a punt de tot el material. És a dir, hem aprofitat el shakedown del ral·li i la climatologia variable que hem tingut per fer diferents proves.
Josep R. Ribolleda, va reconèixer al final de la prova que aquest primer cap de setmana de competició de la present temporada no va ser fàcil per ell: Després de més de tres mesos sense competir m’ha costat una mica agafar el ritme. A més, en aquesta prova inicial de la temporada, el més mínim error pot ser decisiu, no hi ha possibilitat de reacció. Ha estat un cap de setmana en què s’han ajuntat diverses sensacions, de cara a l’inici del campionat guanyar aquí, a Sant Julià, sempre et dóna un plus de confiança.

Membrado-Ribolleda començaran la defensa del títol català aconseguit la passada temporada el proper dia 16 de març amb el disputa del Ral·li Pacha – La Pineda, que organitzat per l’Escuderia Costa Daurada es disputarà per carreteres de la província de Tarragona. La localitat que dóna nom al ral·li (La Pineda) serà, un any més, el centre neuràlgic de la prova.

Text i foto: Fotoesport

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada