Martí valora la capacitat d’adaptació als canvis dels empresaris andorrans

casas-martiAntoni Martí ha afirmat que la continuïtat de la tradició empresarial d’Andorra ha estat possible gràcies a la capacitat d’adaptació del sector i a la seva aposta per les oportunitats que s’han anat presentant al llarg del temps. El cap de Govern ha estat l’encarregat de cloure el 15è Fòrum de l’Empresa Familiar que s’ha celebrat sota el títol “Empreses familiars. Perspectives d’impacte”.

Martí ha apuntat que el fet que l’Empresa Familiar, una institució fonamentada en el respecte per la tradició, aposti per centrar el seu Fòrum en les idees d’impacte o en la disrupció no deixà de ser un símptoma de l’esperit emprenedor que el país sempre ha demostrat. En aquest sentit el cap de Govern, ha reiterat l’aposta de l’executiu dels darrers cinc anys per la diversificació econòmica en sectors com les noves tecnologies, l’àmbit biosanitari o l’educació que complementaran, afavoriran i desenvoluparan els sectors econòmics tradicionals del Principat.

Martí també s’ha referit als valors d’Andorra i a la històrica estabilitat institucional i política basada en la seguretat jurídica, en la neutralitat i en la solució pacífica dels conflictes, com a fonamentals en l’encaix dins Europa. Uns valors, ha dit Martí, que van fer gran Andorra en el passat i que continuaran fent créixer l’Andorra del futur. Així, ha assenyalat el cap de Govern, cal continuar creant vincles econòmics i comercials amb altres països i prosseguir amb l’alineament amb els principis i les directrius d’organismes internacionals com les Nacions Unides, el Consell d’Europa o la Unió Europea.

El ministre d’Educació i Ensenyament Superior, Eric Jover, ha estat l’encarregat d’obrir les conferències d’aquest 15è Fòrum de l’EFA. En la seva intervenció el ministre ha afirmat que l’educació ha d’estar necessàriament alineada amb l’esperit emprenedor.

Eric Jover ha destacat el paper de l’escola en la formació dels ciutadans i s’ha referit a l’impuls d’un sistema educatiu en el qual els alumnes treballin en temàtiques de la vida real i amb projectes que es desenvolupin dins i fora de l’escola. Jover ha insistit en la necessitat que empresaris, universitaris i investigadors tinguin un rol dins el currículum educatiu i treballin conjuntament amb els alumnes.

Foto: SFG

TOTES LES NOTÍCIES